محیط زیست

بیش از ۲۶ هکتار از مراتع و علوفه‌ای غرب و جنوب اصفهان در آتش سوخت

منصور شه فروش در گفت و گو با خبرنگار افق میهن با اشاره به آتش سوزی ساعت ۱۵:۳۰ بعدازظهر امروز – جمعه بیست و ششم مردادماه – در بخشی از مراتع شهرستان های غرب استان اصفهان، اظهار کرد: طی این حادثه. ، شاهد آتش سوزی در بخشی از مراتع واقع در ارتفاعات بود چقدر؟ بخش زنده رود شهرستان گریه کردن در مرز بین شهر گریه کردن و بویین داشتیم فکر میکردیم

وی علت این حادثه را عوامل انسانی و افزایش دما اعلام کرد و افزود: بر اثر این حادثه حدود ۲۵ هکتار از پوشش گیاهی، گون و گیاهان علوفه ای یک ساله در مراتع روستاهای خلج، چهل خانه، قهک، منیده و آرتیجان در آتش سوخت و خسارت دید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پس از دو ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان های فریدن، بویین و میاندشت فریدونشهر و همکاری آتش نشانی و تیم سلام روستاهای محلی در مناطق آسیب دیده از آتش مهار شدند.

با اشاره به حادثه دیگری ساعت ۱۵ ظهر امروز آتش سوزی در مرتع این روستا رخ داد. نرم وی واقع در منطقه وردشت سمیرم گفت: این آتش سوزی باعث سوختن یک و دو دهم هکتار از مراتع و پوشش گیاهی شد. گون و علوفه و درختچه های منطقه پس از ۱۳۰ دقیقه تلاش عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان، همکاری عشایر و نیروهای خودی خاموش شد.

این فروشنده شیشه افزود: با توجه به افزایش احتمال وقوع آتش سوزی به دلیل تداوم افزایش دما نسبت به حالت عادی تا دیروقت. مرداد و به منظور جلوگیری از وقوع آتش سوزی در پوشش گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی به تمامی افراد جامعه تاکید می شود.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از آتش سوزی در پوشش گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید می شود گردشگران، مسافران، مراتع داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده ها و پوشش گیاهی، ترک ته سیگار، کبریت، خودداری کنند. از اشیاء صیقلی، بطری های آب معدنی، قوطی ها در مراتع و کنار جاده ها اجتناب شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه حریق در مناطق طبیعی مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی ۱۳۹ و ۱۵۰۴، اورژانس و مقامات محلی اطلاع داده و در کنترل و پیشگیری از گسترش آتش مشارکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا