بانک و بیمه

بیش از ۴۷ هزار نفر از هنرمندان و روزنامه‌نگاران تحت پوشش بیمه هستند

به گزارش ایران تحلیل، مجید ملکی به بیمه توافقی هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران افزود: متقاضیانی که مشمول نظام حمایتی ویژه نیستند و دارای رابطه مزدی نیستند، با تصویب هیات مدیره سازمان و نتیجه گیری توافق با کارگزار مربوطه

وی ادامه داد: صندوق اعتباری هنر نیز در راستای تامین شرایط بیمه هنرمندان و نویسندگان در سال جاری با نرخ کامل (۲۷ درصد) با این سازمان قرارداد بیمه منعقد کرد.

رئیس اداره بیمه مشاغل آزاد و آزاد و بیمه اجتماعی اختیاری در پاسخ: قرارداد بیمه اجتماعی و صندوق اعتباری هنر چیست و شامل چه مفاد است؟ وی گفت: قرارداد جدید با صندوق اعتباری هنر جدا از قرارداد قبلی (در قالب بیمه مشاغل آزاد و آزاد) است.

وی افزود: بیمه قراردادی با نرخ حق بیمه ۲۷ درصد نسبت به بیمه کارآفرینان و مشاغل آزاد از نظر انجام تعهدات بیمه جامع تری محسوب می شود.

ملکی در پاسخ به این سوال که چه افرادی و با چه شرایطی می توانند از این بیمه بهره مند شوند، تصریح کرد: تمامی افرادی که توسط صندوق اعتباری هنر شناسایی و معرفی می شوند می توانند از این بیمه بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: متقاضیان واجد شرایط باید فاقد پوشش بیمه ای، مقررات حمایتی خاص و ارتباط استخدامی با کارگاه های بیمه اجتماعی باشند.

وی در خصوص سایر شرایط افراد مایل به استفاده از این بیمه گفت: سن این افراد در زمان ثبت معرفی نامه در واحدهای اجرایی سازمان بیمه اجتماعی نباید از ۵۰ سال بیشتر باشد.

ملکی ادامه داد: در صورتی که متقاضیان سابقه پرداخت قابل قبولی برای حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی داشته باشند، معادل سابقه پرداخت قبلی حق بیمه به سقف مجاز سنی (۵۰ سال) برای ورود به دایره بیمه اضافه می شود و در صورتی که شرایط وجود دارد، به عنوان موضوع پذیرفته می شود.

وی سایر شرایط بهره مندی متقاضیان از این نوع بیمه را ذکر و بیان کرد: مشمولان مربوطه باید قبل از پرداخت حق بیمه با هزینه شخصی و بر اساس مفاد دستورالعمل مربوطه توسط سازمان تامین اجتماعی احراز هویت شوند. باید استانداردهای تعیین شده را رعایت کند. اندازه گیری شود.

وی ادامه داد: این دسته از متقاضیان در صورت دارا بودن این شرایط به صورت همزمان (مدت ۱۰ سال قبل از تاریخ درخواست) باید در گذشته به مدت یک سال (با نرخ کامل) و حداکثر یک سال قبل از تاریخ اعلام شده حق بیمه پرداخت کرده باشند. تاریخ درخواست باید حق بیمه (به طور کامل) را به مدت ۹۰ روز از تاریخ درخواست پرداخت کرده باشد و از معاینه پزشکی اولیه معاف باشد.

ملکی حداقل دستمزد پرداخت حق بیمه معادل ۳.۱ حداقل سال پرداخت و نرخ حق بیمه معادل ۲۷ درصد را پرداخت حق بیمه دانست و گفت: مطابق ما ده ۳۹ قانون تامین اجتماعی همه ماهه تا آخرین روز ماه بعد به حسا با سازمان تامین اجتماعی واریز اجتماعی که کار می کند.

در پاسخ به این سوال که آیا می توان تعداد محدودی را مستقیماً در صندوق هنر بیمه کرد، توافقی بین صندوق تامین اجتماعی و صندوق هنر برای افراد بیشتر انجام شده است، گفت: سازمان بیمه اجتماعی در خصوص وجود ندارد. محدودیت در پذیرش تعداد نامزدها، و همه افراد معرفی شده توسط صندوق اعتباری هنر در صورت داشتن سایر شرایط مقرر به عنوان واجد شرایط پذیرفته خواهند شد.

ملکی تاکید کرد: کلیه حمایت های مقرر در قانون تامین اجتماعی مصوب تیرماه ۱۳۵۴ برای این گروه از بیمه شدگان به استثنای موارد زیر طبق مقررات مربوط و اصلاحات بعدی از جمله بند (ج) ماده ۳ یعنی غرامت پرداخت می شود. مزد ایام بیماری و بارداری، ماده ۷۳ به معنای از کارافتادگی جزئی و ماده ۷۴ به معنای غرامت از کار افتادگی است.

سازمان تامین اجتماعی محدودیتی در تعداد معرفی شدگان ندارد و کلیه افراد معرفی شده توسط صندوق اعتباری هنر در صورت داشتن سایر شرایط مقرر به عنوان واجد شرایط پذیرفته می شوند.
وی افزود: خدمات حمایتی کوتاه مدتی که سازمان تامین اجتماعی می تواند ارائه دهد شامل کمک هزینه ازدواج، پروتز و اروتوز، هزینه های کفن و دفن و کمک هزینه سفر بیمار و همراهش است.

وی ادامه داد: همچنین این دسته از بیمه شدگان از پرداخت فرانشیز در مراکز درمانی سازمان (اعم از دارایی و استیجاری) و همچنین بیمه شدگان اجباری و همچنین شرایط و مبالغ تعهدات کوتاه مدت معاف هستند. مستمری های سالمندی و بازماندگان.»، از کار افتادگی کلی و استفاده از خدمات درمانی و بهداشتی در چارچوب قانون تأمین اجتماعی و اصلاحات بعدی آن انجام می شود.

رئیس اداره بیمه مشاغل آزاد و اختیاری بیمه اجتماعی با بیان اینکه تفاهم نامه مذکور اخیرا اجرایی شده است، تاکید کرد: اجرای آن مستلزم ساخت سامانه مکانیزه ویژه این گروه از بیمه شدگان است که هم اکنون در حال اجراست. ضمناً هیچ صفی برای انعقاد قرارداد بیمه با واجدین شرایط وجود ندارد و متقاضیان می توانند بلافاصله پس از ارائه توصیه نامه به یکی از ادارات تامین اجتماعی نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

وی افزود: این نوع بیمه پیش بینی می کند که کل حق بیمه توسط شخص بیمه شده پرداخت شود. چنانچه صندوق قصد پوشش بخشی از حق بیمه این گروه از بیمه شدگان را داشته باشد، این امر بدون مانع در جایگاه این سازمان امکان پذیر است.

ملکی تصریح کرد: با توجه به تعهدات جامع این نوع بیمه نسبت به بیمه کارآفرینان و مشاغل آزاد، به کلیه اعضای صندوق اعتباری هنر توصیه می شود برای ادامه پرداخت مزایای بیمه ای در قالب توافق نامه، نوع بیمه خود را تغییر دهند. نرخ پرداخت حق بیمه ۲۷ درصد اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا