بانک و بیمه

بیش از ۶۰ هزار دانشجو بیمه تامین اجتماعی هستند

به گزارش ایران تحلیل، دانشجویان نیز مانند بسیاری از افراد دیگر در دوران تحصیل می توانند با پرداخت حق بیمه و تهیه مدارک بیمه ای بیمه اجتماعی دریافت کنند. بیمه دانشجویی یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه جامع خانواده ایرانی» است که بخشی از بیمه افراد خوداشتغال است.

دانش آموزان ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی بدون مراجعه به شعب از مزایای این طرح بهره مند شوند. بیمه دانشجویی در سه تعرفه ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد ارائه می شود و پس از ثبت نام، حق بیمه هر ماه تا پایان دو ماه آینده قابل پرداخت می باشد.

علاوه بر این، دانش آموزانی که تحت بیمه درمانی والدین خود بیمه درمانی هستند، می توانند همچنان از مزایای پزشکی تامین اجتماعی بهره مند شوند. را

دانشجویان و بستگان آنها می توانند با پرداخت سرانه درمان از تسهیلات موسسات درمانی خصوصی و همچنین تسهیلات طرفین قرارداد تامین اجتماعی استفاده کنند.

بر اساس بیمه دانشجویی دانشجویان اجتماعی همه دانشجویان کشور در دوره تحصیلی و دانشگاهی با مشارکت و پرداخت حق‌بیمه، تحت پوشش بیمه قرار گیرنده‌هایی هستند که در این صورت، سال‌های دانشگاهی برای آنها به ‌عنوان ثبت بیم ه‌پردازی می‌شوند که کار می‌کنند.

برای ثبت نام بیمه دانشجویی و پرداخت حق بیمه می توانید از طریق سامانه خدمات آفلاین سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir و یا از طریق نرم افزار «تامین من» که البته شخصی نیز هست درخواست ارسال کنید. ثبت نام در شعبه یا کارگزار بیمه امکان پذیر است.

بیمه جامع خانواده/دانشجوی ایرانی
معاون توسعه و تعمیم بیمه ای اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار جامعه ایرنا گفت: بر اساس آخرین آمار بیمه جامع خانواده ایرانیان (خوداشتغال و آزاد، زنان خانه دار، دختران، دانشجویان، ادامه بیمه به عنوان کارفرمایان داوطلبانه و صنفی)، تعداد قراردادهای بیمه دانشجویان دختر فعال تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۳۴۳۸۲ نفر رسید.

مجید حسن زاده افزود: بر اساس آخرین اقدامات تعداد دانشجویان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی به بیش از ۶۰ هزار نفر رسیده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۷۲ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین و موثرترین سازمان بیمه گر کشور نقش اساسی در توسعه و گسترش پوشش بیمه ای و تامین بیمه های پایه برای آحاد جامعه دارد.

معاون توسعه و تعمیم بیمه ای اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با یادآوری اینکه قانون اساسی استفاده از تامین اجتماعی را حق همه می داند، به دستورالعمل های کلی تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ایجاد این سازمان بر نظام تامین اجتماعی کارآمد، توانمند، عدالت محور، کرامت بخش و جامع تاکید دارد.

تداوم مزایای بیمه در قالب بیمه دانشجویی رایج نیست
معاون سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: بر اساس وظیفه قانونی خود مبنی بر شناسایی اقشار و اقشار مختلف جامعه که هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند، با ایجاد سازوکارهای لازم اقدام کرده و بر این اساس سوال کامل مطرح شده است. خانواده ایرانی شامل بیمه زنان خانه دار، دانشجو، صاحبان مشاغل آزاد و ادامه بیمه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ اختیاری است.

حسن زاده با یادآوری اینکه هدف از آموزش دانش آموزی کسب مهارت برای اشتغال آینده است، افزود: این سازمان برای جلوگیری از از دست دادن فرصت بیمه در دوران تحصیل، بیمه ای را برای دانشجویان ایجاد کرده است. دی در ماه ۱۳۹۶ اجرا شد. به همین دلیل تداوم مزایای بیمه در قالب بیمه دانشجویی رایج نیست، چرا که با این گونه بیمه شدگان حتی پس از فارغ التحصیلی طبق ضوابط بیمه خوداشتغالی و خوداشتغالی رفتار می شود.

نایب رئیس سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه با فارغ التحصیلی دانشجویان و ورود به بازار کار ماهیت شغل آنها در سطوح بیمه ای سازمان تامین اجتماعی تغییر می کند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان در دوران تحصیل دانش، مهارت و توانایی کسب می کنند. از آنجایی که سرمایه های ارزشمند نقش اساسی و مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارند و با آگاهی دانش بنیان نقش اساسی در تولید و اشتغال دارند.

به گفته وی، تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در تمامی مقاطع و دانشگاه های کشور می توانند با پرداخت حق بیمه دانشجویی، مدت زمان تحصیل خود را در اسناد بیمه ای خود لحاظ کنند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: حمایت درمانی دانش آموزانی که در زمان عقد قرارداد تحصیلی به دلیل حمایت والدین مشمول بیمه می شوند و خدمات درمانی دریافت می کنند در مورد بیمه دانشجویی سقفی نخواهد داشت و حتی می توانند هزینه آن را پرداخت کنند. بیمه دانشجویی، مال شما، پدر یا مادرتان را در صورتی که شرایط سنی قانونی را داشته باشند، بیمه خود را پوشش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا