اخبار اقتصاد ایران

بیش از ۷۸ درصد از عرصه‌های گیلان جزء جنگل و مرتع است | صدور سند برای بیش از ۹۷ هزار هکتار از اراضی

محمدی در شورای کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در این جلسه گیلان را گل سرسبد منابع طبیعی دانست و گفت: بیش از ۷۸ درصد مساحت استان گیلان را جنگل و مرتع تشکیل می دهد و باید در قالب طرحی ۳۲ میلیون اصله نهال کاشته شود. یک میلیارد اصله نهال در این استان کاشته و تاکنون ۱۳ میلیون اصله نهال برای این برنامه آماده کرده ایم.

ایران تحلیل شورای کشاورزی گیلان پیش از ظهر امروز با حضور روح الله رحمانی مهر مدیرکل نمایندگی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، حجت الاسلام کریم عشوری نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گیلان، صالح محمدی. ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان و مسئولان سازمان های تابعه در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در این جلسه گیلان را گل سرسبد منابع طبیعی خواند و گفت: بیش از ۷۸ درصد مساحت استان گیلان جنگلی و مرتعی است و باید در قالب طرح کاشت ۳۲ میلیون اصله نهال کاشته شود. یک میلیارد نهال در این استان تاکنون ۱۳ میلیون نهال برای این برنامه آماده کرده ایم.

صالح محمدی با اشاره به جنگ آینده که جنگ آب، غذا و ژن است بر برنامه ریزی بلندمدت امنیت غذایی تاکید کرد و افزود: استان گیلان علیرغم وسعت کمی که دارد توانایی تولید ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی را دارد. و تا امروز ۳.۵ میلیون تن تولید داشته ایم. به تن رسیده ایم و با اتخاذ رویکرد دانش بنیان قطعا به عدد ۵ میلیون خواهیم رسید.

نماینده وزیر جهاد کشاورزی در استان گیلان با اشاره به سال آبی سخت در استان گفت: ۷۱ درصد آبیاری کشاورزی گیلان متکی به سد سفیدرود است و در سال کم بارندگی توانستیم آب ایجاد کنیم. بهره وری با هماهنگی همه نهادها در قالب شورای حفاظت آب. و در شرایط سخت نه تنها تولید را کاهش ندادیم بلکه عملکرد را افزایش دادیم و این اقدام در تاریخ کشاورزی گیلان ثبت شده است.

محمدی تصریح کرد: در صدور گواهینامه اراضی کشاورزی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تاکنون ۸۷ درصد از اراضی کشاورزی استان پاکسازی شده و برای بیش از ۹۷ هزار هکتار از اراضی نیز گواهی کشاورزی صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خاطرنشان کرد: گیلان رتبه سوم زراعت چوب و رتبه اول تولید را دارد ضمن اینکه بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب مواد مورد نیاز کارخانجات سلولزی کشور است و تولید ما ۶ میلیون تن

وی از کشت چوب در ۵۳ هزار هکتار از اراضی ملی و مستثنیات استان خبر داد و گفت: اولین استانی هستیم که زراعت چوب را در الگوی کشت مشخص کردیم و یارانه ای برای این امر اختصاص دادیم.

محمدی تصریح کرد: به تعهدات خود در سیستم نظارتی در وزارت تعاون ۱۰۰ درصد عمل کردیم.

وی گفت: با وجود همه سختی ها و مشکلات جوجه ریزی، رکورد در استان شکسته شده و ۴۹.۹ درصد افزایش جوجه ریزی نسبت به بهمن پارسال داشتیمش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا