اقتصاد جهان

بیش از 100 کشتی علی رغم هشدارها از دریای سرخ عبور کرده اند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از اویل پرایس، طی ماه گذشته به دلیل افزایش تنش ها در دریای سرخ، تعداد کشتی های تجاری که از کانال سوئز عبور می کنند به نصف کاهش یافته است، اما از زمان اخطار تاکنون بیش از ۱۰۰ کشتی از جمله چندین کشتی وجود داشته است. تانکرهای نفتی از آمریکا و انگلیس. برای اینکه از مسیر دریای سرخ عبور نکنند از این آبراه عبور کردند.

در بحبوحه افزایش تنش ها در خاورمیانه و حملات هوایی آمریکا و انگلیس به یمن در هفته گذشته، شرکت های بزرگ کشتیرانی جهان از کشتی ها خواسته اند از تنگه باب المندب و دریای سرخ دوری کنند.

انجمن بین المللی مالکان نفتکش های مستقل (اینترتانکو) که ۷۰ درصد کشتی های حامل نفت، مواد شیمیایی و گاز را نمایندگی می کند، به اعضای خود گفت که از تنگه باب المندب دوری کنند. بسیاری از شرکت ها از این توصیه پیروی کرده اند، اما بسیاری آن را نادیده گرفته اند.

۱۱۴ کشتی تجاری از روز جمعه تاکنون چندین نفتکش و کشتی های باری بزرگ و کوچک به مسیرهای تعیین شده خود ادامه داده و از طریق تنگه باب المندب از دریای سرخ عبور کرده اند. تعداد کشتی هایی که در هفته گذشته از این تنگه عبور کردند به ۱۳۱ فروند رسید.ماه گذشته ۲۷۲ کشتی از این مسیر عبور کردند.

به دنبال حمله موشکی یمنی ها به کشتی دیگری در جنوب دریای سرخ، تنش ها در منطقه افزایش یافته است. روز دوشنبه یمن یک کشتی آمریکایی به نام عقاب جبل الطارق را هدف قرار داد.

انتهای پیام/۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا