ورزشی

بیلبائو فاتح جام حذفی اسپانیا شد/ جام به «غول‌کش» رسید!

دیدار فینال جام حذفی اسپانیا در فصل ۲۴-۲۰۲۳ شب گذشته (شنبه) از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه کارتوخا سویا برگزار شد. این بازی با نتیجه ۴-۲ به سود تیم اتلتیک بیلبائو به پایان رسید.

در زمان های عادی این مایورکا، تیم غافلگیرکننده مسابقات بود که با گل دقیقه ۲۱ دنی رودریگز پیش افتاد و نیمه اول را با همان گل پیروز شد. با این حال، پنج دقیقه پس از نیمه دوم، اتلتیک بیلبائو – که تیم هایی مانند اتلتیکو مادرید و بارسلونا را برای رسیدن به فینال حذف کرده بود – از طریق اویان سانست به تساوی رسید.

پس از این دو گل، دو تیم با رویکرد محافظه‌کارانه‌تری بازی را دنبال کردند و در نهایت به ضربات پنالتی رفتند که ضربات دوم و سوم مایورکا به هدر رفت اما بیلبائو هر چهار ضربه آن‌ها و در نتیجه جام را به گل تبدیل کرد. قهرمانی را کسب کرد.

با این نتیجه دومین تیم پرافتخار کوپا دل ری (پس از بارسلونا) تعداد قهرمانی های جام حذفی اسپانیا را به عدد ۲۴ رساند اما مایورکا از کسب دومین قهرمانی خود در این رقابت ها بازماند.

در جدول پرافتخارترین های این تورنمنت، بارسلونا با ۳۱ قهرمانی در صدر، بیلبائو در رده دوم و رئال مادرید با ۲۰ قهرمانی در رده سوم قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا