فناوری

بیل گیتس ۲۰۲۴ را سال هوش مصنوعی می‌داند؛ تحول در کسب‌وکارها، حوزه سلامت و آموزش

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، پست جدیدی را در وبلاگ رسمی خود منتشر کرده است تا پیش بینی های خود را برای صنعت فناوری در سال ۲۰۲۴ به اشتراک بگذارد. او در پست خود از هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری تحول آفرین یاد کرده و معتقد است که این فناوری می تواند نوآوری ها را بهبود بخشد.

گیتس در پست وبلاگ خود پیش بینی های خود را در مورد تأثیر آینده فناوری هوش مصنوعی بر صنایع مختلف از جمله مراقبت های بهداشتی، آموزش و پرورش و نیروی کار بیان کرد. او پیش بینی می کند که توسعه هوش مصنوعی تا حد زیادی بر خط تولید نوآوری تأثیر می گذارد.

وی در این زمینه می نویسد:

“دلیل بهبود زندگی ما در قرن گذشته نوآوری بوده است. از برق و خودرو گرفته تا دارو و هواپیما، نوآوری جهان را به مکانی بهتر تبدیل کرده است.”

گیتس در ادامه در پست خود اشاره کرد که کشورهای پردرآمد مانند ایالات متحده حدود ۱۸ تا ۲۴ ماه تا پذیرش قابل توجه هوش مصنوعی فاصله دارند. اگرچه او انتظار دارد که کشورهای آفریقایی در پذیرش عمومی این فناوری کند باشند، اما به احتمال زیاد در حدود سه سال آینده شاهد سطح مشابهی از پذیرش هوش مصنوعی خواهیم بود.

گیتس در پست خود اشاره می کند که سال ۲۰۲۳ اولین باری است که او مجبور خواهد شد از هوش مصنوعی برای انجام کارهای خود استفاده کند. به گفته وی، در مقایسه با سال های گذشته، اکنون انسان ها درک بهتری از آنچه که هوش مصنوعی می تواند انجام دهد و برای چه وظایفی می تواند به عنوان دستیار حضور داشته باشد، دارند.

بیل گیتس قبلا گفته بود که هوش مصنوعی می تواند صنعت آموزش را در ۵ تا ۱۰ سال آینده با ارائه محتوای متناسب با سبک های یادگیری دانش آموزان متحول کند. اکنون، در یک پست وبلاگ جدید، او ابزارهای آموزشی هوش مصنوعی را که امروزه به صورت آزمایشی اجرا می شود، «شگفت انگیز» می نامد. او ابزارهایی مانند Khanmigo و MATHia را قابل توجه توصیف کرد و گفت که در سال های آینده بهبود خواهند یافت.

در نهایت، او گفت که از امکان بومی‌سازی این فناوری برای دانش‌آموزان در سراسر جهان هیجان‌زده است و همچنین به معلمان هوش مصنوعی که با زمینه‌های فرهنگی خاص طراحی شده‌اند اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا