اخبار بورس

بیمارستان ها عامل عدم پرداخت سود سالانه سهامداران شرکت های دارویی

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدیروز نبض بازار سهام در مقاله ای با عنوان “جمهوری خودمختار درزک سودهای سال ۱۴۰۱ را در ۱۴۰۳ تقدیم خواهیم کرد!» بررسی تاخیر در پرداخت سود سالانه خواب آور پرداخت و اعلام کرد که این شرکت نه تنها مهلت چهار ماهه را رعایت نکرده، بلکه قول پرداخت سود در سال ۱۴۰۳ را نیز داده است.

پس از آن بررسی های دیگری نشان داد که سایر شرکت های دارویی نیز تقریباً در همین وضعیت قرار دارند و به نظر می رسد در پرداخت سود سالانه تاخیرهای زیادی داشته و حتی از موعد قانونی نیز فراتر رفته اند.

یکی منبع آگاه صحبت با یک خبرنگار نبض بازار سهام وی درباره علت این تاخیرها و تخلفات در پرداخت سود سالانه برخی شرکت های دارویی گفت: واقعیت این است که شرکت های دارویی نمی توانند بدهی خود را از صدا و سیما دریافت کنند. صدا و سیما هم در دریافت مطالبات خود از بیمارستان ها مشکل دارد. متاسفانه به دلیل مشکلات مالی بیمارستان ها قادر به پرداخت مطالبات نیستند.

وی افزود: متأسفانه یک سری اتفاقات رخ داده که عاقبت آن به شرکت های دارویی رسیده است و متأسفانه این شرکت ها دیگر نمی توانند مطالبات خود را مطرح کنند و به سهامداران سود بدهند به همین دلیل درازک، دکیمی، دژابر، دیران و غیره همه مشکلات در پرداخت سود سهام.

در پاسخ به این سوال که آیا جلسه ای برای حل این مشکل برگزار کرده اید، این منبع آگاه پاسخ داد: قرار است هفته آینده این سازمان با سه شرکت بزرگ دارویی برکات، تیپیکو و شفادارو جلسه ای برگزار کند تا این وضعیت تا حدودی مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا