فرهنگ و هنر

بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات بیشتر :: ایران تحلیل

ترانه علیدوستی بیماری به نام راش دارویی با ائوزینوفیلی و نشانگان علائم سیستمیک (DRESS) دارد که نوعی واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.

به گزارش ایران تحلیل، در روزهای گذشته خبری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی منتشر شد که نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان را به همراه داشت. معمولا در این مواقع واکنش های احساسی و معمولا تلخی منتشر می شود که بیشتر آنها متاثر از فضای مجازی و تحلیل ها و تفسیرهای منابع غیر معتبری است که اطلاعات دقیقی در دستور کار خود ندارند.

بنابراین گزارش خبرنگار سینما اعتماد پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی و نوع بیماری این بازیگر شد. ترانه علیدوستی حدود ۶ ماه پس از آزادی از زندان به بیماری به نام راش دارویی با ائوزینوفیلی و علائم سیستمیک (DRESS) مبتلا شد که نوعی واکنش شدید ناشی از واکنش آلرژیک به مصرف برخی داروها است.

این وضعیت زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن نسبت به برخی داروها بیش از حد واکنش نشان دهد. در نتیجه، این باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری های خونی و التهاب اندام های سراسر بدن می شود.

بر اساس گزارش های رسیده به سینما اعتماد، خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع به وجود این سندرم پی برد و درمان ها و مراقبت های لازم را ماه ها پیش در سکوت انجام داد و پس از پیگیری چندین روش درمانی و دارویی، سرانجام توانست این سندرم را کنترل کند. و به شرایط عادی نزدیک شوید و این درمان ها به صورت دوره ای ادامه پیدا کنند تا به سلامت کامل برسند.

ضمنا حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که نگرانی هایی را ایجاد کرده بود در ادامه همین مراقبت ها بود که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی ادامه داشت و ترانه علیدوستی در حال حاضر در شرایط خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا