بانک و بیمه

بیمه اربعین از سال آینده اجباری می‌شود

به گزارش ایران تحلیل، مجید مشعلچی قائم مقام بیمه مرکزی توضیح داد: بر اساس تصمیم ستاد اربعین در وزارت کشور برای خروج از کشور بیمه نامه اجباری و از سال آینده برای زائران اربعین اجباری می شود. بیمه

مشعلچی افزود: بیمه نامه اربعین با توجه به رهبری ستاد اربعین در وزارت کشور و توافقات صورت گرفته از سال آینده اجباری می شود.

در این جلسه علی فنادی نائینی درباره ضریب خسارت بیمه اربعین نیز گفت: امسال که بیمه اربعین تحت مسئولیت بیمه میهن بود، ضریب خسارت ۱۱۵ درصد بوده است. یعنی ۱۵ درصد بیشتر از حق بیمه تولیدی پرداخت کرده است.

در ادامه شیخ الاسلامی مدیرعامل بیمه میهن گفت: در سامانه سماح بیمه اربعین باید شماره حساب شرکت بیمه درج شود و مبالغ بیمه مستقیماً به حساب شرکت بیمه واریز شود.

در ادامه علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی گفت: طرح کروکی آنلاین با همکاری پلیس راهور تهیه شده و به زودی توسط رئیس جمهور ارائه می شود. این طرح طی یک سال و نیم گذشته با همکاری بیمه مرکزی و پلیس راهنمایی و رانندگی کشور دنبال شده و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است. مقرر شد ۸۰۰۰ تبلت برای ارزیابان و کارشناسان پلیس خریداری شود که از این تعداد ۴۸۰۰ تبلت در گمرک ترخیص شد، ۲۴ سرور برای اطلاع رسانی آنلاین در نظر گرفته شد و قرار بود این طرح از ۱۳ به اجرا درآید. آذر قرار بود روز ملی بیمه از سوی رئیس جمهور اعلام شود که به چند روز آینده موکول شد.

حقوردیلو معاون بیمه مرکزی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر میزان سرمایه گذاری شرکت های بیمه گفت: در سال های اخیر شرکت های بیمه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند و امسال میزان سرمایه گذاری ها از ۱۰ به ۱۰ افزایش می یابد. ۲۰ درصد

وی همچنین گفت: بخشی از پرتفوی صنعت بیمه را ارزهای سپرده شده در بانک ها با نرخ سود ۲ تا ۳ درصد تشکیل می دهد و سپرده های ریالی در بانک ها تابع مقررات شورای پول و اعتبار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا