بیمه جنگی شامل منطقه خلیج فارس نشد| افزایش هزینه حمل دریایی بر قیمت کالا
Roozbeh Mokhtari ، عضو هیئت مدیره انجمن حمل و نقل ، در فعالیت های رژیم صهیونیستی برای ایمنی این دو کرنش توسط هورموز و باب الماندب و فعالیتهای خارج از کشور به ناآرامی اشاره کرد: خیابان هورموز و منطقه خلیج فارس توسط شرکتهای بیمه شناخته نشده بودند.
وی افزود: با وجود اعلام رسمی وضعیت جنگ ، خطرات عملیاتی شرکت حمل و نقل در منطقه زیاد است و این باعث افزایش هزینه های حمل و نقل دریایی می شود. “
وی ادامه داد: هزینه های این خطرات به طور مستقیم یا از طریق منابع و مدل های خاص بر نرخ بار و در نهایت بر قیمت تمام شده محصول تأثیر می گذارد. به گفته وی ، با این حال ، مردم کمتر از تأثیر حمل و نقل دریایی در زندگی روزمره آگاه هستند ، اما بیشترین تأثیرات هزینه بر روی میزهای خانگی افزایش می یابد.
وی خاطرنشان كرد كه شركتهای بیمه فقط در صورت جنگ رسمی ، بیمه جنگ را اعمال می كنند و گفت كه در گلف فارسی جنگی وجود ندارد و فقط روانشناختی و ترس از درگیری بر تعرفه ها تأثیر گذاشته است.
یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن حمل و نقل گفت: به دلیل تحریم ها ، برخی از شرکت های خارجی از کار با بنادر ایران دریغ می کنند که باعث کاهش کیفیت خدمات و افزایش هزینه های حمل و نقل می شود. به عنوان مثال ، کشتی هایی که محموله را به جبل علی می رسانند ، نرخ کمتری نسبت به مسیر بندر عباس دریافت می کنند. بر خلاف خلیج فارس ، اتفاقاتی در باب الماندب رخ داده است و منبع تهدید هنوز در آنجا فعال است. بنابراین ، بیمه هنوز منطقه خطرناک را در نظر می گیرد.
مختاری اضافه کرد: ۲ ٪ از انرژی جهان از طریق خلیج فارس جریان می یابد ، به همین دلیل این منطقه حتی استراتژی بیشتری از باب الماندب است. کاهش یا افزایش هزینه های حمل و نقل دریایی بستگی به آرامش منطقه و افزایش تعداد شرکت هایی که علاقه مند به همکاری با بنادر ایران هستند ، بستگی دارد.