بانک و بیمه

بیمه دانا درباره ۶۵ تن کاغذ شفاف سازی کند

بازار؛ گروه تبادل: بیمه دانا با نماد دانا از نظر درآمدزایی روند نزولی دارد و همین موضوع باعث شده تا در معاملات عملکرد بسیار ضعیفی داشته باشد. سال گذشته بازدهی منفی ۴۳ درصدی و در سه ماهه ۱۶ درصدی زیان داشت. اگرچه اخیراً بازار سهام منفی بوده است، اما این روند نزولی تنها تحت تأثیر ریسک های ژئوپلیتیکی نیست.

بیمه دانا اخیرا با مشکلات حاشیه ای مواجه شده است که گفته می شود عملکرد این نماد را تحت تاثیر قرار داده است. به عنوان مثال رئیس اداره فعلی بیمه البرز ۶۵۰ هزار کیلو کاغذ دولتی برای چاپ نشریه داخلی بیمه دانا سفارش داد. اگر هر تریلر ۲۰ تن کاغذ داشته باشد، ۳۲ تریلر برای تحویل این اوراق به روابط عمومی و چاپ ۵۰۰ نسخه از مجله مورد نیاز است.

نکته مهم دیگر این است که پول این اوراق را اصلاً دانا پرداخت نکرده و شخص حقیقی آن را پرداخت کرده است. عجیب ترین نکته این است که اوراق دولتی خریداری شده در سال ۱۳۹۴ به مبلغ حدود ۱.۵ میلیارد تومان نه تنها برای چاپ هیچ نشریه ای مورد استفاده قرار نگرفته بلکه در بازار آزاد نیز فروخته شده است.

تاکنون پنج نفر از مدیران روابط عمومی شرکت بیمه و یک مدیر رسانه ای برای رفع مشکل اهتمام داشته اند. هر دو شرکت باید مسئول این مشکل باشند. در حال حاضر هم بیمه دانا و هم بیمه البرز در بورس هستند و موظف به تولید سفال برای سهامداران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا