بانک و بیمه

بیمه شدن یک میلیون و ۴۵ هزار روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم

به گزارش افق میهن، «بیت الله سحتر» امروز (چهارشنبه تیرماه) در نشست خبری «دولت مردمی، رفاه اجتماعی در ایران» به تشریح سود سه ساله صندوق تامین اجتماعی برای روستاییان، کشاورزان و عشایر در زمینه های بازنشستگی پرداخت. ۲۰).

وی گفت: در دولت سیزدهم اقدامات مهمی در صندوق بیمه اجتماعی برای کشاورزان، روستاییان و عشایر انجام شد چرا که توسعه بیمه اجتماعی موجب توسعه جامعه خواهد شد دولت بیمه اجتماعی اعضای انجمن را تامین می کند و این صندوق در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر تاکید کرد: هدف اصلی از ایجاد صندوق اجتماعی ارائه خدمات بیمه ای آن است. تفاوت ما با تامین اجتماعی این است که عضویت در این صندوق اختیاری است و کار سخت و پیچیده ای است. حداکثر جذب در این صندوق نشان دهنده عملکرد موفق است.

وی افزود: قبل از شروع دولت سیزدهم و در ۱۶ سال فعالیت صندوق تامین اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده فعال بود اما در ۳ سال دولت سیزدهم ۱.۴۵ نفر بودیم. میلیون نفر بیمه شده جدید می توانند برنده شوند، که نشان دهنده یک پیشرفت منحصر به فرد است.

وی تصریح کرد: عملکرد نشان می دهد که تعداد بیمه شدگان صندوق تامین اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر در سه سال گذشته تقریباً برابر با ۱۶ سال قبل بوده است و رویکرد ما به این صندوق برنامه محور بوده است. .

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر تاکید کرد: تدوین برنامه راهبردی و پیوست بیمه ای برای هر برنامه از قبل انجام شد تا پایداری صندوق در ۲۰ سال آینده تضمین شود. اگر هر گونه اختلالی در این مسیر و سایر مصوبات بدون توقیف بیمه وجود داشته باشد، این مسیر ممکن است یک چالش باشد. نکته دیگر تحقق گسترش بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر است که رشد چشمگیری داشته و به طور میانگین بالای ۸۹ درصد بوده و اکنون به ۹۰ درصد رسیده است.

۲۱۰ درصد افزایش درآمد برای بازنشستگان تامین اجتماعی

حثار تاکید کرد: بحث دیگر مربوط به بازنشستگان است. در این صندوق ۱۹۲ هزار مستمری بگیر وجود دارد که هر سال بر تعداد آنها افزوده می شود. میانگین مستمری این افراد طی سه سال ۸۳ درصد افزایش یافته است که این نیز از اقدامات منحصر به فرد صندوق است. البته برای حداقل درآمدها این عدد ۲۱۰ درصد افزایش داشته است. بیمه اجتماعی زنان بیش از ۴۶ درصد رشد داشته است. این پوشش بیمه ای با بیمه جوانان متفاوت است.

رشد ۱۶۸ درصدی بودجه صندوق تامین اجتماعی

وی تاکید کرد: پیگیر مطالبات ۹۵۰ میلیارد تومانی صندوق بوده ایم. بودجه این صندوق نیز در دولت سیزدهم ۱۶۸ درصد رشد داشت. سفرهای استانی برای رشد و توسعه صندوق، دو برابر شدن دارایی های صندوق (۱۸۰ تلاش)، ارتقای سرمایه انسانی و نخبگان، توجه به نیروهای جوان، تشکیل کمیته انتصابات، نظارت برخط کارگزاران صندوق و تشکیل گفتمان منطقه ای، شفافیت در دسترسی به اطلاعات، تدوین و تصویب اساسنامه صندوق، ارتقای مهارت های حرفه ای، ارتقای حمایت از صندوق (۱ تا ۱۱) و تبدیل به اطلاعات و تبلیغات از دیگر اقدامات راهبردی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان و عشایر است. .

۵۱۱۰۰۰ مادر دارای سه فرزند یا بیشتر بیمه شدند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر تاکید کرد: تدوین برنامه راهبردی و پیوست بیمه ای برای هر برنامه از قبل انجام شد تا پایداری صندوق در ۲۰ سال آینده تضمین شود. اگر هر گونه اختلالی در اجرای این مسیر و سایر مصوبات بدون توقیف بیمه وجود داشته باشد، این مسیر ممکن است یک چالش باشد. نکته دیگر تحقق گسترش بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر است که رشد چشمگیری داشته و به طور میانگین بالای ۸۹ درصد بوده و اکنون به ۹۰ درصد رسیده است.

این سازمان تاکید کرد: امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد برای حمایت از مادران سه فرزند و بیشتر در نظر گرفته شده است. تاکنون ۳۱۱ هزار مادر بیمه شده اند و ۲۰۰ هزار مادر دیگر به مجموع ۵۱۱ هزار نفر اضافه می شود. این در راستای جوانی جمعیت است.

وی درباره پیگیری بیمه تکمیلی صندوق بیمه زمین در دولت چهاردهم گفت: نظر کارشناسی ما این بود که بیمه تکمیلی با حق بیمه پرداختی مستمری بگیران ادامه یابد.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر تصریح کرد: سه استان را به صورت آزمایشی تأسیس کرده ایم که برای همه مستمری بگیران راضی است. با این حال برخی از کارشناسان با عدم ادامه بیمه تکمیلی موافق نیستند. موضع من این است که این بیمه اضافی قانوناً باید در دولت چهاردهم وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا