بانک و بیمه

بیمه صنعتگران صنایع دستی به ثمر نشست

به گزارش ایران تحلیل، مریم جلالی در مورد شهریور ۱۴۰۱ بحث بیمه هنرمندان با وجود فراز و نشیب های فراوان ادامه یافت. بهمن در سال ۱۴۰۲ با دستور رئیس جمهور بیمه ۱۰ هزار فعال گردشگری و صنایع دستی شامل ۸ هزار صنعتگر و ۲ هزار راهنمای تور در دستور کار قرار گرفت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه بحث تامین اعتبار منجر به تمدید این بحث شد به طوری که تا پایان سال گذشته ادامه داشت، توضیح داد: بهمن در سال ۱۴۰۲ پس از اعلام سازمان تامین اجتماعی، فهرستی از اسامی افراد واجد شرایط را تهیه کردیم. اسامی توسط استان ها ارائه و در چند مرحله نظارت شد.

وی با بیان اینکه اولویت ما رده سنی است، گفت: از آنجایی که افراد بالای ۵۰ سال دیگر مشمول بیمه نیستند، مقرر شد اولویت سنی ما در این مقطع زمانی بین ۴۰ تا ۵۰ سال باشد. و افرادی که تجربه و نفوذ بیشتری در کاردستی دارند باید شامل شوند.

جلالی با اشاره به اهمیت و توجه به معیشت هنرمندان گفت: برای بیمه شدن علاوه بر مجوز میراث فرهنگی باید شناسه فنی حرفه ای نیز داشت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اینکه فرآیند کنترل و بازرسی تامین اجتماعی نیز قبل از پوشش بیمه ای انجام می شود، تصریح کرد: افراد باید در حوزه کاری خود فعالیت کنند، معاینات پزشکی انجام دهند و سپس مراحل لازم را انجام دهند. از طریق سیستم می گذرد.

وی با بیان اینکه شغل زمانی پایدار است که فرد بتواند پس از بازنشستگی مستمری بگیرد، گفت: در صورت فوت صنعتگر خانواده وی می توانند از مستمری استفاده کنند و حتی اگر فرد از کارافتاده باشد می تواند آن را بیمه کند. علاوه بر این، این افراد توسط سازمان تامین اجتماعی و بازرسان ادارات میراث فرهنگی استان ها تحت نظر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا