بیمه مرکزی محصول جدید برای حل مشکل خودروهای نامتعارف ارائه می کند
براساس گزارش بازار ، پارویز خسروشاهی در صفحه شخصی خود در مورد پیام رسان تلگرام گفت: طبق یادداشت های ۱ و ۲ ماده ۲ قانون بیمه ارائه دهندگان شخص ثالث ، خسارت مالی ناشی از وسایل نقلیه غیرمعمول در صورت بروز حوادث ترافیکی فقط باعث گرانترین یا خسارت مربوط می شود.
وی ادامه داد: ماشین معمولی خودرویی است که کمتر از پنجاه درصد از سقف تعهدات جسمی مشخص شده در ابتدای هر سال (مقدار DIYAT) مطابقت دارد.
وی افزود: از آنجا که این قانون به تصویب رسید ، مسئولیت حداکثر مالی رانندگانی که در تصادفات ترافیکی مقصر هستند ، نیمی از دیات کاهش می یابد ، که منجر به نارضایتی از کسانی که غیرمعمول تلقی می شدند ، شد. “
رئیس بیمه مرکزی تأکید کرد: از نیمه دوم دهه ، هنگامی که قیمت تورم و اتومبیل -وکرو به میزان قابل توجهی افزایش یافته بود ، اما دیات را افزایش نداد ، این نارضایتی شدیدتر می شود ، زیرا بسیاری از اتومبیل هایی که معمولاً معمولاً در دسته خودروهای غیرمعمول در نظر گرفته می شدند.
Khosrowshahi اظهار داشت: علت اصلی نارضایتی این است که ضرر ، اگر ضرر بیمه را پوشش ندهد ، معمولاً بیشتر از خسارت به ماشین مربوطه است که بیمه قصد ندارد ترفندهای خود را بپردازد در حالی که قانون محدود به قانون است.
Khosrowshahi متوجه شد که تحت این شرایط دو گزینه وجود ندارد. از حفاظت از بیمه بدن خود برای جبران خسارت مازاد یا مراجعه به مقامات دادگاه و دریافت مقصر این حادثه مطابق قانون مسئولیت مدنی یا قانون دادگاه استفاده کنید.
رئیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی گفت: “ما اخیراً بحث کردیم که چگونه توانستیم نگرانی های مردم را برطرف کنیم و در کاهش اثرات این مشکل بدون نیاز به تغییر قانونی که سرانجام در دستور کار قرار گرفت و به شرکت بیمه اعلام شد ، کمک کنیم.”
وی این دو اقدام را توضیح داد: از یک طرف ، مضرات حوادث ترافیکی ، که در صورتی که بیمه بدن شما بیش از یک بیمه بیمه شخص ثالث باشد و حد بالایی مربوط به خودروی معمولی را جبران می کند ، غیر معمول در نظر گرفته می شود.
مشکلی که برای مدت طولانی مطرح شده است این است که شرکت بیمه تخفیف ها را جمع می کند یا به عنوان یک حق رای دادن کسر می شود ، اگرچه ما مسئول استفاده از بیمه بدنه ماشین خود نبودیم.
وی به این دستورالعمل اشاره کرد که در چند روز گذشته از شرکت بیمه مطلع شده است و افزود که این دستورالعمل اعلام کرده است که در تصادفات ترافیکی برای پرداخت بیمه بدن و مشتق بیمه پرداخت شده است. این یک الزام قانونی ندارد.
Khosrowshahi ادامه داد: در عین حال ، اگر شرکت بیمه تصمیم بگیرد حق رای مسئول را در چنین مواردی کسر کند ، با وجود عدم وجود الزامات قانونی ، موظف است هنگام صدور بیمه نامه ، این خروجی را به صورت شفاف در فرم بیمه ارسال کند و به بیمه گر اطلاع دهد. در صورت عدم رعایت این موضوع ، موضوع به نفع بیمه گر یا ذینفع مطابق با ماده ۵ قوانین مربوط به حمایت از حقوق بیمه گذاران ، بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها تفسیر می شود.
Khosrowshahi ادامه داد: از طرف دیگر ، عاملان حوادث ترافیکی که در آن خسارت یک ماشین غیرمعمول است ، و بیمه آنها شخص ثالث آسیب نمی رساند و خسارت بیشتر از حد بالایی مربوط به وسیله نقلیه معمولی است و صدمات ناشی از شکایت را می طلبد. ممکن است نتوانید خسارت بیش از حد بپردازید. بنابراین ، برخی از افراد همچنین ممکن است بخواهند از این ریسک محافظت از شخص ثالث را ارائه دهند.
وی تأکید کرد که برای واکنش به تقاضای این صاحبان وسایل نقلیه ، حفاظت از بیمه خاص طراحی و ارائه شده است. در همین راستا ، سندیکای بیمه ایران برای حفظ نظرات اتحادیه ابتدا مطابقت داشت. در صورت اجرای ، این محصول بیمه می تواند حد بالایی از تعهدات بیمه فعلی شخص ثالث را گسترش دهد و نگرانی ها و نگرانی های عاملان حوادث اتومبیل را حذف کند ، که این آسیب به یک ماشین غیرمعمول و یک گام مهم برای بهبود صلح و راحتی برای مردم و رضایت عمومی از صنعت بیمه است.
به گفته Khosrowshahi ، این پوشش بیمه همچنین صاحبان وسایل نقلیه اتومبیل غیرمعمول را به بیمه بدن خودرو و همچنین علائم و دادگاههای قضایی ارجاع می دهد.