ورزشی

بیم و امید خروس‌ها در یورو ۲۰۲۴؛ آنچه درباره بینی شکسته امباپه می‌دانیم

تیم فرانسوی با وجود بدشانسی ناشی از مصدومیت کیلیان امباپه، کاپیتان خود، توانست در اولین بازی خود در گروه D یورو ۲۰۲۴ آلمان، اتریش را یک بر صفر شکست دهد. بازیکن آینده دار رئال مادرید در دقیقه ۸۹ بازی پس از برخورد با کتف کوین دانزو بازیکن اتریشی با بینی خونی بازی را ترک کرد.

این بازیکن پس از ضربه زدن بازیکن اتریشی به شانه خود، دقایقی روی زمین ماند. در تصاویر خونریزی شدید از بینی کاپیتان آبی ها دیده می شد. پس از آن، دکتر فرانک لو گال، پزشک تیم به امباپه گفت که بینی او باید اسکن شود.

کاپیتان تیم فرانسه پس از خروج از زمین به سرعت وارد رختکن شد. دقایقی بعد او با کلاهی بر سر و ماسک جراحی روی صورتش از ورزشگاه خارج شد. به گزارش کانال RMC فرانسه، این بازیکن رئال مادرید برای معاینه به بیمارستان دوسلدورف رفته است.

بر اساس اطلاعات این شبکه، آزمایش های انجام شده بر روی کیلیان امباپه در بیمارستان دوسلدورف باعث اطمینان خاطر شده است. این بدان معناست که حتی اگر بینی کاپیتان آبی ها واقعا شکسته باشد، فعلاً نیازی به جراحی نخواهد داشت و می تواند برای بازی بعدی روز جمعه مقابل هلند آماده شود.

به گزارش رسانه های فرانسوی، شکستگی بینی کیلیان امباپه احتمالا ظرف چند روز بهبود می یابد، اما اولین عوارض ممکن است یک واکنش التهابی ادماتیک یا تورم بینی باشد. با این حال اگرچه او احتمالا می تواند به سرعت به میادین بازگردد اما کادر فنی تیم فرانسوی نمی خواهد سلامت کاپیتان خود را به خطر بیندازد و به احتمال زیاد می خواهد او را از بازی با هلند معاف کند. از سوی دیگر حضور امباپه در آخرین بازی تعیین کننده مقابل لهستان در ۲۵ ژوئن محتمل است.

دکتر آلن دوکاردون، متخصص پزشکی، به شبکه تلویزیونی فرانسوی BFM توضیح داد: شکستگی بینی به خودی خود خطرناک نیست، اما برای یک ورزشکار سطح بالا می تواند یک آسیب کار باشد، زیرا تنفس را دشوار می کند و گاهی اوقات عواقبی برای بدن دارد. سطح استقامت و کیفیت خواب

مهاجم خروس ها باید در بازی های آینده از ماسک استفاده کند. به هر حال تا روز بازی با اورنج پوشان چیزی مشخص نیست و باید منتظر ماند تا دید تیم پزشکی تا کجا دست دیدیه دشان را باز می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا