ترندهای روز

بیوگرافی و زندگینامه مایکل دی- لوئیس/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

نام: دنیل مایکل بلیک دی- لوئیس

تاریخ تولد: ۲۹ آوریل ۱۹۵۷

محل تحصیل: مدرسه تئاتر بریستول اولد ویک

شغل: بازیگر

سالهای فعالیت: ۱۹۷۰–۲۰۱۷

همسر: ربکا میلر

کودکان: ۳

والدین: Yesel دی لوئیس، جیل بالکن

بیوگرافی

سر دنیل مایکل بلیک دی- لوئیس (سر دنیل مایکل بلیک دی لوئیس) (زاده ۲۹ آوریل ۱۹۵۷) یک هنرپیشه انگلیسی است که ملیت ایرلندی و بریتانیایی دارد. دانیال دی لوئیس در کنزینگتون لندن به دنیا آمد. پدر دانیل، شاعر معروف، سیسیل دی- لوئیس و مادرش بازیگر انگلیسی جیل بالکن هستند. پدربزرگ مادری او، مایکل بالکن، یکی از معروف ترین تهیه کنندگان سینمای بریتانیا بود که ریاست چندین استودیو را بر عهده داشت.

دو سال پس از تولد دانیل، خانواده او به جنوب شرقی لندن، منطقه گرینویچ نقل مکان کردند. دانیال دی لویی با خواهرش توماسین دی لوئیس در این منطقه بزرگ شد. تاماسین بعدها مستندساز و سپس آشپز برنامه های تلویزیونی شد.

64

دانیال دی لویی، بازیگر مشهور هالیوود

کودکی دانیال دی لویی

دانیال دی زمانی که لویی در جنوب لندن جوان بود، به دلیل یهودی بودن و شیک بودنش همیشه توسط بستگانش مورد آزار و اذیت قرار می گرفت و در نوجوانی چندین بار به دلیل دزدی از مغازه دستگیر شد. به دلیل رفتار پرخاشگرانه دنیل، والدینش او را در سال ۱۹۶۸ به یک مدرسه شبانه روزی فرستادند تا تحت آموزش های سخت قرار گیرد.

منافع

دی لویی در مدرسه اش علاقه خود را به نجاری، ماهیگیری و بازیگری نشان داد و در این بین بازیگری بیشترین شور و شوق را برای او به ارمغان آورد.

65

دانیال دی لویی با خواهر و پدر و مادرش

آغاز فعالیت هنری دانیال دی لویی

تلاش شبانه روزی دانیل دی لوئیس با فیلم “یکشنبه خونین یکشنبه” در سال ۱۹۷۱ در سن ۱۴ سالگی که اولین تجربه بازیگری دنیل است، در رشته بازیگری تحصیل کرد و موقعیتی را پیدا کرد که بتواند خود را ثابت کند.

اولین نقش دانیل در سینما دی لوئیس از سال ۱۹۸۲ شروع کرد. در این سال دانیل در یکی از مهمترین فیلم های تاریخ سینما یعنی “گاندی” نقش بسیار کوتاهی را ایفا کرد و پس از آن به ایفای نقش های فرعی پرداخت.

66

در دهه ۱۹۸۰، کارشناسان سینما از کیفیت بازی های دانیل دی لویی مورد ستایش قرار گرفت و او را یک بازیگر آینده دار در صنعت سینما نامیدند. دانیل با تلاش زیاد به این وظیفه رسید تا به بازیگر اصلی فیلم «پای چپ من» ساخته جم شریدان تبدیل شود.

بازی تحسین برانگیز دانیال دی لوئیس در این فیلم اولین اسکار بهترین بازیگر مرد را برای او به ارمغان آورد و جایگاه خود را به عنوان بازیگر تثبیت کرد.

ازدواج دانیال دی لویی

او به مدت ۶ سال با ایزابل آجانی بازیگر فرانسوی در ارتباط بود که در پایان با توافق دوجانبه از هم جدا شدند. حاصل این رابطه فرزندی به نام گابریل کین است دی- این لوئیس بود که در سال ۱۹۹۵ در نیویورک به دنیا آمد و تنها چند ماه پس از تولد او، دانیل و ایزابل به رابطه خود پایان دادند.

67

دانیال دی لویی و ایزابل آجانی

در سال ۱۹۹۶ هنگام کار بر روی پروژه ای بر اساس نمایشنامه گیاه آزمایشی با آرتور میلر (نویسنده نمایشنامه) آشنا شد. پس از آن بود که او به دختر آرتور، ربکا میلر علاقه مند شد و در همان سال با یکدیگر ازدواج کردند.[SometimelaterDanielandRebeccahadtwosonsRonanCall[چندیبعددانیلوربکاصاحبدوپسرشدند،رونانکالدی-Lewis(born1998)andCashelBlake[SometimelaterDanielandRebeccahadtwosonsRonanCall[چندیبعددانیلوربکاصاحبدوپسرشدند،رونانکالدی-Lewis(born1998)andCashelBlakeدی- لوئیس (متولد ۲۰۰۲). خانواده دی- لویی معمولا زمانی را در نیویورک و ایرلند می گذراند.

69

دانیال دی لوئیس و همسرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا