اخبار بورس

بی اثر ماندن اخبار مثبت بر روند بازار

افزایش سرمایه در دوران رکود مانند یک تیغ پیروز است.

اخبار مثبتی مانند گزارش های ۶ ماهه و بحث تجدید ارزیابی و معافیت مالیاتی هیچ تاثیری ندارد و عدم اعتماد به بدنه بازار و پایین بودن ارزش معاملات گواه این مدعا است.

اخبار مثبت بر توسعه بازار تاثیری ندارد

«اخبار بورسا»:

ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایران تحلیلوی در خصوص اقدامات برای کاهش ریسک‌های سیستماتیک گفت: برای کاهش ریسک‌های سیستماتیک و رفع ابهامات و مشکلات صنایع کلیدی، دولت باید ابزارهای در اختیار خود از جمله مشوق‌های مالیاتی بازار را برای معرفی ریسک‌های سیستماتیک کمتر در نظر بگیرد. بازار سرمایه. شرایط حاکم بر بازار سرمایه در ماه‌های اخیر تنها محدود به این بازار نیست، بلکه در سایر بخش‌های اقتصادی و ارزی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر بحث افزایش سرمایه است چرا که شرکت ها در دوران رونق بازار با موفقیت بیشتری نسبت به شرایط فعلی فعالیت می کنند چرا که فلسفه وجودی بورس جذب نقدینگی برای تامین مالی شرکت هاست، اما; در زمان رکود، تیغ موفقی است که اعتماد را تضعیف می کند (مثلاً پذیره نویسی فرود یا فسبا). نکته دیگر اینکه اخبار دقیق و موثق باید به سرعت در بازار منتشر شود تا از شایعات جلوگیری شود. این مسئولیت بر عهده شرکت های روابط عمومی و پردازش اطلاعات است.

این کارشناس در خصوص اخباری مانند انتشار گزارش های ۶ ماهه در بازار گفت: در شرایط فعلی که اکثر کارشناسان از ارزش بازار و قیمت ها صحبت می کنند، اخبار مثبتی مانند گزارش های ۶ ماهه و بحث مطرح می شود. تجدید ارزیابی و معافیت مالیاتی بی اثر است. این امر نشان از عدم اعتماد به بدنه بازار دارد و ارزش پایین معاملات نیز گواه این مدعا است. در چنین شرایطی مانند سال گذشته که سامانه بیمه پرتفوی اشخاص حقیقی ایجاد شد، می توان با چنین ابزارهایی از بازار حمایت کرد و تاثیر اخبار مثبت را دوچندان کرد.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا