اقتصاد جهان

«بی ام و» جای تسلا را گرفت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، گزارش یک مرکز تحقیقات خودرو نشان می دهد که شرکت آلمانی BMW برای اولین بار در ماه ژوئیه رهبری بازار خودروهای الکتریکی اروپا را به دست آورد و با وجود اینکه سایر رقبا با مشکل مواجه شدند، این شرکت افزایش تقاضا را به ثبت رساند. انجام داده است

به گفته شرکت تحقیقاتی Jato Dynamics، این خودروساز آلمانی در ماه جولای ۱۴۸۶۹ دستگاه خودروی تمام برقی به فروش رساند که نسبت به سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

در همین حال، تسلا ۱۴۵۶۱ دستگاه خودروی برقی فروخته است که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.

در مورد بازار گسترده‌تر خودرو در این قاره، داده‌های Jato نشان می‌دهد که علاقه اروپایی‌ها به خودروهای الکتریکی کاهش یافته است و ثبت نام خودروهای الکتریکی در ماه گذشته نسبت به جولای ۲۰۲۳ ۶ درصد کاهش یافته است.

فیلیپه مونوز، تحلیلگر جهانی در Jato Dynamics می‌گوید: «عدم اطمینان در مورد انگیزه‌ها و آینده وسایل نقلیه الکتریکی همچنان مانعی برای مصرف‌کنندگان در خرید خودروی الکتریکی است.

آلمان، به‌ویژه، یارانه خودروهای الکتریکی را در ماه دسامبر به عنوان بخشی از برنامه کاهش هزینه‌ها کاهش داد، که باعث شد تولیدکنندگان در استراتژی‌های برقی‌سازی خود تجدیدنظر کنند.

تا کنون، BMW عملکرد نسبتاً بهتری نسبت به رقبای خود داشته است که برخی از تحلیلگران آن را به وفاداری به برند مشتری نسبت می دهند.

برخی از کارشناسان همچنین پیشنهاد کرده اند که اظهارات سیاسی دوقطبی رئیس تسلا، ایلان ماسک، ممکن است به فروش شرکت آمریکایی آسیب برساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا