اخبار بورس

بی توجهی به قانون از نوع غدیس!

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامپیش از این، این قانون به شرکت ها اجازه می داد ۸ ماه پس از برگزاری مجمع، سود سهام خود را به سهامداران خود پرداخت کنند. با توجه به شرایط موجود مقرر شد طبق قانون این مدت پس از تشکیل جلسه حداکثر تا چهار ماه کوتاه شود. این تصمیم خوب که با هدف حمایت از سهامداران انجام می شود، گاهی توسط برخی شرکت ها نقض می شود، همانطور که در آخرین نمونه، شاهکار Nomad نشان داده شده است. غدیس در این منطقه باشید.

سود هر سهم چقدر بود؟

اجتماع غدیس امسال در ۳۱ تیرماه برگزار شد و در این جلسه به تصویب رسید سود هر سهم ۷۵ تومان تقسیم شده

بازی با قانون توسط غدیس!

نمادها طبق مقررات قانونی باید زمان توزیع جوایز را ده روز قبل از برگزاری مجمع به این منظور اعلام کنند. غدیس طی اطلاعیه در ۱۰ جولای کد را بگذارید و آن را اعلام کنید سود برای سهامداران واقعیپرتفوی سرمایه گذاری و صندوق های سرمایه گذاری در واریز در ۱۰ نوامبر انجام می شود. این تاریخ پرداخت سود ۱۱ روز قبل از مهلت پرداخت سود قانونی بود. قادیس همچنین از واریز سود سهامداران قانونی ۲۶ آبان ماه خبر داد.

در ۵ تیر، غدیس وی تغییر پرداخت سود سهام را به کدال ارسال کرد و در آن اعلام کرد که زمان پرداخت سود سهام برای سهامداران حقیقی، پرتفوی و صندوق های سرمایه گذاری مشترک و برای سهامداران قانونی است. ۱۰ نوامبر خواهد بود.

از نو ۱۳ مرداد، غدیس درخواست اصلاحیه دیگری برای پرداخت سود به کدال ارسال شد و این بار تاریخ تغییر نکرد اما اعلام شد کسانی که SJAM ندارند می توانند درخواست دهند. شعب بانک سینا برای دریافت مزایای اعلام شده از طریق کدال اقدام کنید.

با نزدیک شدن به پرداخت بهره، در تاریخ ۶ نوامبر سال حاضر غدیس طبق پیامی که در کدال گذاشته است مهلت پرداخت سود به ۳۰ آبان تغییر کرد! این تغییر یعنی غدیس از آخرین مهلت قانونی ۴ ماهه خود برای پرداخت سود استفاده کرده است!

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و با فرارسیدن ۳۰ آبان در حالی که همه سهامداران غدیس منتظر پرداخت سود خود بودند، درخواست اصلاحی دیگری از سوی غدیس به کدال برای پرداخت سود شد و این بار در زمان بندی اشاره ای به پرداخت سود نشد. در این اطلاعیه آمده است:

در خصوص اطلاعیه زمانبندی پرداخت سود منتشر شده در سامانه کدال به شماره پیگیری ۱۰۹۸۵۲۱ در رابطه با تقارن تقسیم سود این شرکت با خرید محصولات کشاورزی از باغداران منطقهسود مجمع عمومی عادی مورخ ۳۰ تیر ۱۴۰۲ قابل پرداخت نبود و سود سهامداران محترم در آذرماه به حساب صاحبان سهام محترم واریز می شود.

شایان ذکر است پس از توافق نهایی در خصوص زمان دقیق پرداخت سود در آذرماه با شرکت سپرده گذاری مرکزی، اطلاع رسانی از طریق سامانه کدال انجام خواهد شد.

چند سوال از غدیس!

در تغییر اخیر پرداخت سود، اعلام شد که به دلیل تقارن پرداخت سود این شرکت با خرید محصولات کشاورزی از باغداران منطقه، سود سهامداران پرداخت نشد. حال این سوالات مطرح می شود:

اولین آیا هیئت غدیس از زمان برداشت و خرید محصولات کشاورزی اطلاعی نداشت؟ چرا او از ۱۰ جولای بارها اعلام کرده است که این برنده ها در ۱۰ نوامبر پرداخت می شود؟ خرید این محصول در همان زمان از سال و در همان ماه هر سال انجام می شود و غیرقابل پیش بینی نبود!

دوما غدیس از جلسه ۴ ماه فرصت داشت سود پرداخت کند! چرا در مرداد، شهریور و بعد از آن این سود را واریز نکرد تا اکنون در آبان ماه این پرداخت سود مصادف با خرید محصولات کشاورزی است و این شرکت نمی تواند از حقوق سهامدار چشم پوشی کند؟

و در پایان از سازمان محترم بورس و همچنین مرجع نظارت بر انتشارات می خواهیم که قانون به بازیچه دست شرکت ها تبدیل نشود و در غیر این صورت با شرکت های متخلف مهلت قانونی تقسیم سود مذاکره کنند.در این رویه ، سهامداران باید در هشت ماه و گاهی سالها همان سود را داشته باشند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا