بانک و بیمه

بی مهری «مهر ایران» به مردم شاهرود

بازار، گروه استانی: چند قدمی چهارراه باغزندان حتی جلوی درب بانک قرض الحسنه مهر ایران و مردم در این زمستان سرد و سوزان که صورتشان را سرخ می کند، روی پله ها نشسته اند. همه عصبانی هستند و در شعبه نسبتا بزرگ بانک جایی برای انداختن سنجاق نیست.

آنقدر موتورسیکلت و ماشین جلوی بانک پارک شده است و جمعیت آنقدر زیاد است که انگار زنگ پایان مدرسه به صدا درآمده و والدین آمده اند بچه هایشان را ببرند، اما این رویه از هشتم دی ماه ادامه دارد. صبح قبل از بانک قرض الحسنه. مهر ایران تا پایان دوره اداری در شاهرود وجود دارد.

هیچکس راضی نیست

به ندرت کسی خوشحال است، همه شاکی هستند. افرادی که گاهی برای انجام یک کار ساده بانکی ساعتی در صف می مانند و مشاهدات خبرنگار بازار نشان می دهد که حتی بسیاری از آنها در روزهای دیگر مجبورند دوباره به بانک مراجعه کنند.

آن هم در شرایطی که شعارهای بانکداری مدرن و الکترونیک و سیستم های پیشرفته و غیره روز به روز از سوی مدیران بانکی کشورمان مطرح می شود، اما کسی نیست که بگوید اینجا حتی یک گوینده ساده هم نیست، هر که باشد. این کار می تواند کار مردم را به حرکت درآورد و آن وقت است که مدیران در مورد سیستم های هوشمند صحبت می کنند!

صف های طولانی

حسین پور یکی از شهروندان با بیان اینکه نوبتش به شماره ۱۸۱ رسیده است در حالی که هنوز مشتری ۱۴۰ به باجه دعوت نشده است، گفت: دو باجه در این بانک راه اندازی کرده اند که بسیار کند و بسیار ضعیف کار می کنند، در نتیجه همه ناراضی هستند زیرا باید ساعت های زیادی منتظر بمانند.

شهروند: برای استفاده از تسهیلات باید سپرده پرداخت کنید و چند ماه می گذرد و وقتی ماه ها می گذرد و پول در بانک می ماند، ناگهان اعلام می شود که سهمیه وام تمام شده است.

وی با بیان اینکه این بانک تنها دو صندوق دارد و وقتی از مدیر شعبه علت آن را می پرسند، کمبود نیرو را بهانه می کنند و می افزاید: مردم باید برای تصمیمات اشتباه مدیران بالادستی این بانک هزینه و ساعت ها وقت بگذارند. از زمان گرانبهای خود در صف انتظار داشته باشید این بانک به هدر برود.

این شهروند افزود: بر خلاف فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی به ویژه در سال انتخابات که مسئولان باید برای جلب رضایت مردم تلاش کنند دقیقا قرض الحسنه مهر ایران نیز مردم را از مشکلات خود ناراضی کرده است. صرف نظر از تجمع غیربهداشتی بسیاری از هموطنان عزیزمان در فضای کوچکی مانند بانک، به نظر می رسد تنها چیزی که سیاستمداران ما به آن اهمیت نمی دهند، وقت مردم است.

تاخیر زیاد

یکی دیگر از شهروندان در گفتگو با خبرنگار بازار به شلوغی شعبه قرض الحسنه اشاره کرد. مهر ایران گفت: «مسئولین می گویند سیستم ها در حال تغییر است و ما کم داریم.» اول اینکه شما دو صندوق دارید و این همه به شما مراجعه می کنند، چه ربطی به نظام دارد! ثانیاً مردم در این میان چه گناهانی کرده اند؟

محسن کاظمی با بیان اینکه دو نفر نمی توانند در شعبه ای با ۴۰۰ مشتری گرد هم بیایند که این امر باعث نارضایتی مردم شده است، گفت: تغییر رمز ساده حساب بانکی در تمامی بانک های شهرستان شاهرود پنج دقیقه زمان می برد. در این بانک ۵۵ دقیقه زمان می برد که نشان می دهد کارمندان بانک برای وقت مردم ارزشی قائل نیستند.

مشکل تنها ازدحام جمعیت نیست، بلکه نحوه ارائه خدمات این بانک نیز مورد انتقاد است. شهروندی با بیان اینکه ۶۵ میلیون تومان از این بانک از طریق سپرده دریافت کرده است، گفت: هفت میلیون تومان سود این وام ۶۵ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است. به همین دلیل از مسئولین بانک قرض الحسنه سوال دارم مهر در ایران قرض الحسنه چیست؟ وام ۶۵ میلیون تومانی هفت میلیون تومان کجاست؟

تسهیلات و سپرده ها

این دقیقاً همان مشکلی است که یکی دیگر از شهروندان شاهرودی با مراجعه به بانک به نام معصومه کریمیان و توضیح اینکه برای استفاده از امکانات این بانک باید سپرده گذاری و این سپرده را در بانک و در در نهایت شما مجبور به پرداخت نرخ های بهره بالا برای تسهیلات هستید. ماجرا در اینجا عجیب می شود که پول بانکی که به شما می دهند سودآور است اما پولی که به بانک می دهید سودی ندارد! به نظر می رسد پول بانکی بیشتر از پول مردم است.

علاوه بر این موضوع، شهروند دیگری نیز موضوع عجیب تری را مطرح کرد و به خبرنگار بازار گفت: برای استفاده از تسهیلات باید ودیعه پرداخت کنید و چند ماه می گذرد و وقتی ماه ها می گذرد، پول شما در بانک.» و ناگهان اعلام می کنند «سهمیه وام تمام شده یا فعلاً وامی را پس نمی دهیم! بنابراین سوال عجیبی است که چگونه پول خود را در بانک نگه دارید و صدایتان به گوش نرسد!

شهروندان معتقدند در مواقعی که شعبه مشغول است، افزودن صندوقی که بتواند کار این مشتریان را حل کند، کار سختی نیست و با نیروهای فعلی شعبه امکان پذیر است، اما برای این کار نیاز به مدیریت صحیح است که این مقدار کم. مشکل تبدیل به مشکل می شود با ناامیدی بزرگ پایان ندهید

سیستم ها به روز می شوند

البته بانک به نارضایتی مردم شاهرود و برخی دیگر از نقاط استان سمنان پاسخ داده است. رئیس شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران ارتقای سیستم های بانکی در سطح استان ها را دلیل تاخیر اعلام کرد.

شهریار سکوتی توضیح داد: با توجه به استقبال گسترده از خدمات آنلاین بانک در اقشار مختلف جامعه و افزایش چشمگیر تعداد مشتریان و همچنین افزایش بی سابقه وام های پرداختی نسبت به سایر بانک ها، سامانه بانک ها یکی از آنها در چند روز گذشته در معرض بار مضاعف بوده است. .

مدیر شعبه مهر ایران: سیستم های مختلف به خصوص نرم افزار موبایل بانک را به روز و به روز می کنیم

وی تصریح کرد: علت کندی استفاده از سامانه‌ها و همچنین ایراداتی که در برخی از مقاطع پیک تراکنش‌ها در سامانه‌هایی مانند سامانه همکار بانک مهریران رخ می‌دهد، همین مشکل بوده است. ممکن است تکرار شود.” روزهای آینده.

ما از مردم عذرخواهی می کنیم!

رئیس شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران ضمن عذرخواهی از تمامی مشتریان افزود: به ویژه با هدف ارائه خدمات آنلاین جامع تر و با کیفیت تر، در حال ارتقا و ارتقاء سیستم های مختلف به ویژه نرم افزار موبایل بانک هستیم که انشاءالله به زودی برخی از اختلالات ایجاد شده برطرف خواهد شد. ، ارائه خدمات آبرومندانه تری به شهروندان را تجربه خواهیم کرد.

سکوتی گفت: مشتریان می توانند از طریق نسخه جدید نت بانک نسبت به دریافت خدمات پایه بانکداری الکترونیک اقدام و از طریق لینک، نام کاربری و رمز عبور نت بانک را دریافت کنند. همچنین مرکز تماس با مشتریان بانک (۰۲۱۴۳۲۲) به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی سوالات مشتریان است.

مشکل اینجاست که در بانکی که در ساعات اداری ۴۰۰ مشتری دارد، دو صندوق وجود دارد که مربوط به تغییر سیستم است یا تکلیف شهروندی که اعلام می کند ۶۵ میلیون تومان تسهیلات و قبل از آن دریافت کرده است. که در بانک سپرده داشت و هفت میلیون تومان دیگر. سود وام چه می شود؟ آیا اینها هم به تغییر سیستم مربوط می شود؟ در نهایت خبرگزاری بازار تنها به بیان شرایط پرداخت و تنها می توان امیدوار بود که در آینده ای نزدیک شرایط این بانک برای مردم شاهرود بهتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا