اخبار اقتصاد ایران

تأخیر در واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از بیستم هر ماه شروع می شود و این روند معمولا تا پایان ماه ادامه دارد. بازنشستگان انتظار دارند برای جلوگیری از مشکلات مالی و استرس ناشی از تاخیر در دریافت حقوق، این پرداخت ها به موقع انجام شود.

این در حالی است که با گذشت ۲۰ مهرماه حقوق بازنشستگان هنوز آغاز نشده و این موضوع مورد انتقاد جامعه بازنشستگان قرار گرفته است.

علی دهقانکیا رئیس کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی در خصوص مشکلات تاخیر در پرداخت حقوق مهرماه گفت: با توجه به اینکه قرار بود حقوق بازنشستگان در ۲۰ مهر ماه واریز شود. انتظار می رود این پرداخت ها همزمان شروع شود. این تاخیر برای بازنشستگانی که به دلیل پرداخت نشدن حقوق هر روز با مشکلات بیشتری مواجه می شوند استرس و نگرانی زیادی ایجاد کرده است.

وی همچنین از عدم ثبت نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: مسئولان تامین اجتماعی سهمیه و اسامی قرعه کشی وام مستمری بگیران را رسما اعلام کنند تا سهمیه هر استان مشخص شود. به طوری که در هر مرحله از تسهیلات قرض الحسنه ۴۰ هزار نفر در حال دریافت تسهیلات هستند و با وجود اینکه قرار بود ثبت نام از امروز آغاز شود، این موضوع به تعویق افتاده است.

دهقانکیا ابراز امیدواری کرد: در خصوص حقوق و وام مستمری بگیران هر چه زودتر تکلیف مشخص شود تا این افراد زحمتکش از نگرانی و استرس خارج شده و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا