بانک و بیمه

تأمین ارز واردات از ۴۰ میلیارد دلار گذشت

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی با اعلام این خبر تاکید کرد: در این مدت ۸ میلیارد و ۷۵۷ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۲۱ میلیارد و ۸۵۵ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و بازرگانی، ۹۰۳ میلیون دلار برای خدمات و واردات برای صادرات هزینه شده است. ۸ میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار ارز تامین شد.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی ۶ میلیارد و ۸۸۴ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام و یک میلیارد و ۸۷۳ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص داده است. گفتنی است، بانک مرکزی در مجموع ۸ میلیارد و ۷۵۷ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای اساسی با قیمت ارزان تر اختصاص داده است.

این گزارش نشان می دهد که در این مدت ۲۱ میلیارد و ۸۵۵ میلیون دلار به تجارت و کالاهای تجاری و ۸ میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار به واردات و صادرات و در مجموع ۳۰ میلیارد و ۷۴۵ میلیون دلار ارز اختصاص یافته است. به صنایع گرفته شده اختصاص می یابد

این گزارش نشان می دهد که تامین ارز «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل سه میلیارد و ۵۴۴ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولیدی» دو میلیارد و ۱۵۵ میلیون دلار و به «صنایع معدنی» به ارزش افزوده شده است. یک میلیارد دلار و ۶۹۸ میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» دو میلیارد و ۳۶۶ میلیون دلار، «صنعت و تجهیزات برق و الکترونیک» دو میلیارد و ۷۸۳ میلیون دلار، «نساجی و پوشاک» یک میلیارد و ۹۳ میلیون دلار است. این گروه های صنعتی همچنین تا پایان روز هفتم یک میلیارد و ۹۳۶ میلیون، یک میلیارد و ۶۴۱ میلیون، یک میلیارد و ۷۳۶ میلیون، ۷۵۵ میلیون، ۲۹۹ میلیون دلار و ۵۰ میلیون دلار ارز یا واردات توافقی در مقابل صادرات دریافت کردند. آبان این ماه دریافت کرد.

همچنین تا هفتم آبان ماهانه سایر صنایع ۸ میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار ارز نیمه ارزی و ۲ میلیارد و ۴۷۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند.

بر اساس این گزارش، میانگین موزون نرخ ارز برای یک ماه منتهی به ۷ است آبان دلار ماهانه ۴۴۰۰۰ ۷۸۹ تومان، یورو ۴۸۰۰۰ ۳۵۱ تومان و درهم ۱۲۰۰۰ ۱۹۵ تومان شارژ می شود.

لطفا توجه داشته باشید که در روز شنبه ۷ آبان در ماه ۱۴۰۳ دلار با نرخ ۵۰ هزار و ۴۴۵ تومان، یورو با نرخ ۵۴ هزار و ۴۵۶ تومان و درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۷۳۵ تومان در صرافی مرکز مبادلات ایران مبادله می شد. همچنین در صرافی دلار با نرخ ۴۹ هزار و ۷۱ تومان، یورو با نرخ ۵۲ هزار و ۹۷۳ تومان و درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۳۶۱ تومان مبادله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا