بانک و بیمه

تأمین ۲.۵ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی و دارو به نرخ ترجیحی

به گزارش ایران تحلیل، سهم کالاهای اساسی از ارز ترجیحی در مدت مذکور ۲ میلیارد و ۵۸ میلیون دلار و سهم تجهیزات پزشکی، شیرخشک، مواد اولیه دارو و ملزومات پزشکی ۳۴۶ میلیون و ۷۰ هزار دلار بوده است.

در این مدت میزان واردات ذرت در حوزه کالاهای اساسی ۵۲۹ میلیون و ۱۴۰ هزار دلار، کنجاله سویا ۳۵۷ میلیون و ۱۰ هزار دلار و واردات ۲۰۵ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار بوده است. روغن نباتی و پالم خام با قیمت ترجیحی (۲۸۵۰۰ تومان).

همچنین در این مدت ۲۵۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به واردات گندم، دانه های روغنی ۳۶۸ میلیون و ۵۰ هزار دلار، جو ۶۴ میلیون و ۱۴۰ هزار دلار، شکر ۲۱ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار و گوشت قرمز ۷۸ میلیون و ۹۳۰ هزار دلار اختصاص یافت. نرخ ارز ترجیحی

همچنین در دو ماهه امسال واردات گوشت مرغ ۴۰ هزار دلار، برنج ۱۲۵ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار، واردات محصولات باغی و کشاورزی ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار دلار، ۱۰ میلیون دلار بوده است. و ۲۰۰ هزار دلار برای واردات حبوبات و مبلغ ۴۰۰ هزار دلار نیز برای واردات اقلام مورد نیاز صنایع غذایی، شیلات، دام و طیور و دامپزشکی به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان اختصاص یافت.

این گزارش نشان می دهد که در دو ماهه امسال ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار برای سایر کدهای تعرفه در حوزه کالاهای اساسی و ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار برای کارمزد تبدیل و نقل و انتقال ارز در این حوزه ارزی با نرخ ترجیحی اختصاص یافته است. .

بر اساس این گزارش، در دو ماهه نخست سال جاری سهم ارز تامین شده با نرخ ترجیحی تجهیزات پزشکی، شیرخشک، مواد اولیه دارویی و دارو ۳۴۶ میلیون و ۷۰ هزار دلار بوده که از این میزان ۱۳۵ میلیون دلار مربوط به واردات بوده است. تجهیزات و ملزومات پزشکی به ارزش ۲۴۰ هزار دلار، دارو، مواد اولیه دارویی، فرآورده های جانبی یا لوازم دارویی به ارزش ۱۹۲ میلیون و ۹۶۰ هزار دلار، برای واردات مواد اولیه غذایی، شیر خشک، مکمل های غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار دلار و برای واردات واکسن پزشکی. . به گفته این متولی، بانک مرکزی ۱۲ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار وجه نقد با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ارائه کرده است.

در این مدت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به مبلغ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان نیز برای پوشش هزینه تبدیل و نقل و انتقال ارز سلامت اختصاص یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا