طلا و ارز

تاثیر عملکرد ترامپ بر قیمت طلا







قیمت طلا قبل از بسته شدن بازار در روز جمعه با تقویت دلار آمریکا بیش از یک درصد کاهش یافت.



به گزارش افق میهن، قیمت هر اونس طلا با ۱.۴ درصد کاهش به ۲۴۱۱ دلار و ۷۸ سنت رسید. شمش طلا روز چهارشنبه به بالاترین سطح تاریخی ۲۴۸۳.۶۰ دلار رسید. قیمت طلای آمریکا با ۱.۷ درصد کاهش به ۲۴۱۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

دلار ۰.۲ درصد افزایش یافت، در حالی که بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه داری افزایش یافت.

به گفته زین واودا، تحلیلگر بازار، ترکیبی از عوامل، از جمله دلار قوی تر، افزایش بازدهی ایالات متحده، کاهش تنش های ژئوپلیتیکی و احتمال سود بردن، به نظر می رسد در کاهش قیمت طلا در آخر هفته نقش داشته باشد.

بر اساس ابزار CME FedWatch، بازارها ۹۸ درصد شانس کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را دارند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که قرائت های اخیر تورم تا حدی اطمینان می دهد که سرعت افزایش قیمت ها به طور پایدار به هدف بانک مرکزی بازمی گردد. ریکاردو اوانجلیستا، تحلیلگر ارشد در ActivTrades گفت: “من انتظار دارم طلا در کوتاه مدت بالای ۲۴۰۰ دلار بماند.”

اوانجلیستا گفت، یکی دیگر از عواملی که می تواند بر طلا تأثیر بگذارد، اعتقاد معامله گران به این است که دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده در انتخابات نوامبر پیروز خواهد شد. وی گفت: این برای دلار بسیار مثبت است و البته برای طلا نیز پیامدهایی دارد.

در سایر نقاط بازار فلزات گرانبها، نقره با ۲.۹ درصد کاهش به ۲۹.۱۹ دلار در هر اونس، پلاتین ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۹۵۹.۶۶ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با ۰.۷ درصد کاهش به ۹۵۹.۶۶ دلار و دریافتی ۹۲۲.۹۶ دلار رسید. هر سه فلز کاهش هفتگی را ثبت کردند.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا