اقتصاد جهان

تاجر معروف روسی: تحریم های غربی شکست خورده اند

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، علیشیر عثمانوف، میلیاردر مشهور روسی که در فهرست ثروتمندترین افراد مجله فوربس قرار دارد، به نقل از راشاتودی تاکید کرد که تحریم های غرب علیه روسیه نتایج معکوس به دنبال داشته است.

این تاجر که در صنایع معدنی و فلزات کار می کند، در مصاحبه ای با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» استدلال کرد که رژیم تحریم ها تاکنون بیش از روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا آسیب وارد کرده است.

او به این روزنامه گفت: «آنها می خواستند به اقتصاد روسیه ضربه بزنند و اکنون در حال رشد است، آنها می خواستند نخبگان اقتصادی را مجازات کنند، اما روس ها این پول را به خانه آوردند.

عثمانوف افزود: اقتصاد روسیه در حال انطباق با تحریم ها است در حالی که بازارهای همسایه با مشکل مواجه هستند و اروپا منابع انرژی روسیه را رد می کند و مجبور است آنها را با قیمت بسیار بالاتری خریداری کند.

بر اساس این گزارش، اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۳ با وجود تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط اتحادیه اروپا، ایالات متحده و متحدان آنها از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین در سال ۲۰۲۲، ۳.۶ درصد رشد خواهد کرد.

بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، آلمان، سال گذشته وارد رکود شد، در حالی که دیگر اقتصادهای بزرگ اتحادیه، فرانسه و ایتالیا، رشد کمتر از یک درصد را گزارش کردند.

این بلوک در سپتامبر ۲۰۲۲ پس از تحریم ها و خرابکاری خط لوله نورد استریم، خرید گاز طبیعی مایع (LNG) از آمریکا را آغاز کرد که منجر به کاهش قابل توجهی در عرضه گاز روسیه به اتحادیه اروپا شد.

وزارت انرژی روسیه تخمین می زند که LNG آمریکا ۳۰ تا ۴۰ درصد گران تر از گاز خط لوله روسیه است.

عثمانوف همچنین سیاست تحریمی اتحادیه اروپا علیه افراد نزدیک به رهبری روسیه را محکوم کرد.

او استدلال کرد که غرب با آزار و اذیت بازرگانان روسی به دلایل سیاسی “اشتباه بزرگی” مرتکب شد زیرا “آنها در تصمیم گیری ها دخالت ندارند.”

عثمانوف که متولد ازبکستان است، مدت کوتاهی پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، به همراه چند چهره برجسته تجاری دیگر به فهرست تحریم های بریتانیا، اتحادیه اروپا و ایالات متحده اضافه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا