ورزشی

تاج: بازی سپاهان – شباب الاهلی در نقش جهان مایه آبروریزی شد

مهدی تاج در جلسه کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگاه های لیگ برتر اظهار کرد: از ابتدا نگران دیدار سپاهان و شباب الاهلی امارات در مرحله پلی آف لیگ برتر آسیا بودیم. مشکلات ورزشگاه نقش جهان اصفهان را دیدید که شب گذشته مایه رسوایی شد و اگر در جلسه ستاد استاندارد به مسائل جدی نپردازیم با مشکل مواجه می شویم. استقلال و پرسپولیس نمی توانند در یک طرف ماجرا بایستند و بگویند باید دو ورزشگاه معرفی شود و بازی را برگزار کنند.

وی در ادامه افزود: کار درست این است که فدراسیون فوتبال مانند AFC بگوید دو ورزشگاه معرفی کنید و در صورت تایید بازی برگزار می شود و اگر نشد در زمین دیگری بازی کنید. حالا ما هستیم و این سرزمین ها. البته فدراسیون و سازمان لیگ در کنار باشگاه ها هستند. کار خوبی انجام شده اما تقصیر ما و شماست. باید وضعیت ورزشگاه ها را جدی تری می گرفتیم. همین الان در ورزشگاه آزادی کارهای اساسی در حال انجام است و اگر به هفته دوم یا سوم برسد خیلی بهتر از سریع تمام شدن آن است. این دو سه هفته را باید تحمل کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه دیدار تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان قرار است در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود، تصریح کرد: صبح امروز با امیر قلانوی که در اصفهان. ظاهراً به این نتیجه رسیده اند که بازی در نقش جهان، تیم ملی را با مشکلات جدی مواجه می کند. ما قطعا می خواهیم در بازی های مقدماتی جام جهانی مقابل قرقیزستان پیروز شویم و ممکن است بازی در این زمین مشکلاتی را ایجاد کند.

تاج با اشاره به اینکه خوشبختانه چند ورزشگاه در حال آماده سازی است، خاطرنشان کرد: ورزشگاه خانگی گل گهر سیرجان و مس رفسنجان خوب است و اگر دو هتل پنج ستاره در کرمان داشتیم تیم ملی را به آنجا می بردیم. همه جا مشکلات هست. سالن بدنسازی خانگی آلومینیومی قابل قبول است. علاوه بر این، هشت ورزشگاه شرایط مساعدی دارند. درخواست من از رسانه ها کمک است.

وی ادامه داد: ورزشگاه تختی به دلایلی که گفته شد مورد تایید نهادهای امنیتی قرار نگرفته است. در جلسه شورای تامین گفتم ورزشگاه تختی از نظر ورودی بانوان و… آماده است اما مشکل ترافیک است و گفتند ما نمی توانیم این مشکل را حل کنیم. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حاضر بودند برای این ورزشگاه هزینه کنند اما ناگهان با مانعی مواجه شدند. الان گیر افتاده ایم و نمی دانیم پرسپولیس و استقلال کجاست! گفتم بار ترافیک به چه دلیل حل نمی شود؟ باید یک سری امتیازات داده شود تا بتوانیم بازی ها را برگزار کنیم و ورزشگاه آزادی را آماده کنیم. اگر ورزشگاه خوبی داشته باشیم برای همه مایه افتخار است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: این وظیفه فدراسیون، مسئولان امنیتی و یگان ویژه نیست، بلکه کشور ما باید با اقتدار بگوید ما می توانیم. توصیه من این است که در بخش استانداردسازی چانه زنی و لابی نکنید. اگر در ورزشگاهی اتفاقی بیفتد که خدای ناکرده نباید تماشاگر داشته باشد، همه گرفتار می شویم و آن وقت مسئولیم که چرا اجازه بازی در ورزشگاهی را که امن نیست، داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا