ورزشی

تاج‌ در کمیسیون اصل نود: پرونده ویلموتس بسته شد

علی کیشوری به تشریح جلسه صبح امروز کمیسیون اصل ۹۰ پرداخت و گفت: این جلسه با حضور آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال برگزار و سه موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: موضوع اول درباره قرارداد ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بود که سال ها کشور درگیر آن بوده است. سوال کمیسیون این بود که روند دادگاه قرارداد ویلموتس و پرداخت خسارت ادعایی وی در دادگاه عالی ورزش فیفا و به کجا رسیده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرد: آقای تاج موضوع را به گونه ای مطرح کردند که در برخی قراردادها عدم پرداخت یا تاخیر دو ماهه منجر به فسخ یک طرفه قرارداد می شود، بنابراین این موضوع شامل وضعیت قرارداد می شود. افرادی مانند استراماچونی و ساپینتو، دو سرمربی. سرمربی سابق تیم های فوتبال استقلال و برونکو سرمربی سابق تیم های فوتبال پرسپولیس و حتی ویلموتس شده است. برخی از بازیکنان در صورت عدم پرداخت مطالبات می توانند به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کرده و در قالب شکایت خسارت دریافت کنند.

وی افزود: طبق توضیحات ارائه شده، پرونده ویلموتس همزمان با بحث ریاست جمهوری ترامپ و اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران بوده که تحریم های فیفا شامل وضعیت ایران نیز می شود. در آن زمان این شرایط فدراسیون را تحت فشار قرار داد و پس از آن آقای ویلموتس در مقاطع مختلف از فدراسیون شکایت کرد و در یک مرحله از شستا از طریق بانک ترکیه مبلغ ۲ میلیون یورو به او پرداخت شد.

کشیری افزود: سپس ویلموتس شکایت کرد که می تواند خسارت دریافت کند تا اینکه با یک باشگاه قرارداد بست.

وی با بیان اینکه ویلموتس شکایات متعددی را مطرح کرده است، گفت: ویلموتس با شکایت از فدراسیون فوتبال ۱۲ میلیون یورو طلب کرده بود. در مرحله بعد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو پرداخت شد که جمعاً ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو شد.

سخنگوی کمیسیون نود و نه گفت: به گفته آقای تاج، همزمان با طرح این شکایات، فدراسیون فوتبال کذب مبالغ ادعایی ویلموتس را پیگیری کرد. نتیجه این شد که ویلموتس مجبور شد با باشگاه اروپایی قرارداد ببندد، اما برای اینکه همچنان بتواند از فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران خسارت بگیرد، از امضای این قرارداد خودداری کرد. فدراسیون مدارک را به فیفا ارائه کرد و ایران در این زمینه محق شد و مبالغ هنگفتی که ویلموتس طلب کرده بود پرداخت نشد.

کشیری افزود: با توجه به توضیحات و اظهارات آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال، پرونده دادگاه ویلموتس مختومه و خاتمه یافته است. فدراسیون فوتبال ایران نیز از ویلموتس با موضوع اعاده حیثیت و هتک حیثیت به ایران شکایت کرده است چرا که وی از فضای تحریم حداکثر استفاده را کرده است.

وی افزود: همچنین توافقی بین فیفا و فدراسیون فوتبال ایران انجام شده که می توانند در قالب طرح های مختلف خسارت های باقی مانده ویلموتس را پرداخت کنند که انجام شد.

رسیدگی به شکایت یکی از داوران فوتبال

سخنگوی کمیسیون ۹۰ مجلس همچنین به رسیدگی به شکایت یکی از داوران فوتبال در جلسه این کمیسیون اشاره کرد و گفت: یکی از داوران در خصوص عدم معرفی به لیست داوران بین المللی و نتیجه شکایت کرد. از آزمون داوری که مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: این داور مدعی بود که باید به عنوان نفر دوم لیست داوران بین المللی معرفی می شد، اما توضیحات آقای مرادی رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال این بود که نتایج آزمون اعلام شد. محرمانه بود و این داور نفر چهارم بود و باید در لیست نهایی قرار بگیرد. داوران بین المللی نیستند، بنابراین، او احتمالاً اطلاعات نادرستی دریافت کرده است که فکر می کند دوم است.

کیشوری اضافه کرد: با توجه به این توضیحات داور معترض نتوانسته بود شاخص هایی را که منجر به انتخاب داوران بین المللی شده بود به دست آورد، بنابراین در لیست قرار نگرفت. در نهایت ظاهرا موضوع به صورت موثق به این داور اعلام نشده است.

انتخابات تیم های فوتبال استان تا ۲۰ آبان تکلیف مشخص می شود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ موضوع سوم این جلسه را مربوط به تعیین تکلیف برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان ها عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از هیات های فوتبال از جمله در استان خراسان رضوی بلاتکلیف هستند؛ موضوعی که در این جلسه برگزار شد. آقای تاج توضیح دادند که قرار است تا ۲۰ باشد آبان این انتخابات باید برگزار شود و تاخیر در برگزاری انتخابات هیات فوتبال در برخی استان ها به دلیل عدم وجود مواردی مانند استفساریه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا