اخبار اقتصاد ایران

تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

یکی از اعضای هیئت مدیره کانون کارگران بازنشستگان خرم آباد با اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی در تیرماه مستمری بازنشستگان را با تاخیر ۳ تا ۴ روزه پرداخت کرد و بازنشستگان با مشکل مواجه هستند. مشکل پرداخت اقساط آنها

یکی از اعضای هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته خرم آباد گفت: بانک رفاه و سایر بانک ها یک ریال از جریمه دیرکرد خود معاف نمی کنند و بازنشسته علاوه بر پرداخت دیرکرد حقوق، باید جریمه نقدی نیز بپردازد.

محمدحسن موسیوند گفت: بسیاری از این بازنشستگان به بانک رفاه اقساط پرداخت می کنند. آیا بانک رفاه از جریمه دیرکرد اقساط خود چشم پوشی می کند؟ خیر، بانک رفاه و سایر بانک ها یک ریال از جریمه دیرکرد خود معاف نمی کنند و بازنشسته علاوه بر پرداخت دیرکرد حقوق، باید جریمه هم بپردازد.

موسیوند ادامه داد: بسیاری از بازنشستگان حداقل حقوق بگیر هستند و به سختی اجاره بها و اقساط خود را با مستمری پرداخت می کنند. حقوق بازنشستگی آنقدر کم است که بازنشسته نمی تواند پس انداز کند و برای همین مبلغ ناچیز برنامه ریزی کرده است، بنابراین با تاخیر در پرداخت حقوق، مشکلات زیادی برای بازنشستگان به وجود می آید.

یکی از اعضای هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته خرم آباد گفت: بازنشستگان همواره از تاخیر در پرداخت حقوق و مشکلات ایجاد شده برای آنها گلایه دارند. می گویند احتمالا با حقوقی که می گیرند مسئولان باور نمی کنند که پرداخت به موقع این حقوق های اندک برای ما چقدر مهم است.

موسیوند در ادامه از عدم پرداخت یک میلیون تومان بابت تناسب حقوق خبر داد و گفت: تعدیل تناسب را پرداخت کردند اما هنوز از ادامه اجرای قانون تناسب و پرداخت یک میلیون تومان خبری نیست. یک میلیون تومان تناسب قطعا نمی تواند مشکلات اساسی معیشتی بازنشستگان را حل کند اما بازنشستگان برای همین مبلغ ناچیز برنامه ریزی کرده اند.

وی بیان کرد: تامین اجتماعی حدود ۸۰۰ هزار میلیارد طلبکار دولت است و اگر دولت بدهی های خود را با تامین اجتماعی تهاتر کند دلیلی برای ارائه خدمات این سازمان به بیمه شدگان خود وجود ندارد.

موسیوند تصریح کرد: از رئیس جمهور می خواهیم پرداخت مطالبات سازمان از دولت را در دستور کار خود قرار دهد تا ناهمگونی سازمان روز به روز بیشتر نشود و دردسر بیمه شدگان بیشتر نشود./ ایلانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا