ارزهای دیجیتال

تاخیر در پرداخت خسارت بندر رجایی/ بیمه‌نشده‌ها مقصرند

تقریباً پنج ماه پس از حادثه انفجار در بندر شهید رجا ، فقدان بیمه نامه کانتینر و عدم تکمیل پرونده و اسناد صاحبان کالاها برای تبدیل روند خسارت به یک موضوع زمانی جمع شده اند. به گفته دبیرکل وزیر امور خارجه بیمه ایرانی ، گروه تیپ آتش نشانی بیمه ایرانی نمی تواند دقیقاً مشخص شود ، همانطور که مورد نتیجه گیری شده است.

طبق اخبار تجاری ، روز ششم اردیبهشت مون ، بزرگترین منطقه بندری بندر ایران به دلیل آتش سوزی در یکی از ظروف موجود در منطقه کانتینر سینا ، شاهد انفجار دشواری در انواع بندر شهید رجائی در استان هورموزگان بود که مردم ، ماشین ها ، ساختمان ها و تجهیزات موجود در منطقه را باد می کرد. پس از این حادثه ، چهار هموطن درگذشت و بیش از ۱۶۰۰ نفر دچار جراحات ، جراحات و سوختگی در درجات مختلف شدند.

براساس گزارش اولیه ، که توسط این حادثه منتشر شده است ، خسارت ناشی از این حادثه بیش از ۶ تریلیون ریال از جمله پرداخت پول خون و همچنین پشتیبانی پزشکی و روانی ، بازسازی امکانات و زیرساخت ها ، تعمیر تجهیزات بندری ، ضرر ظروف ، خسارت و سایر وسایل نقلیه بوده است. با این حال ، بیمه مرکزی هنگام تخمین خسارت ، خسارت را در این حادثه برای کل ۱.۵ تریلیون تومون اعلام کرده بود.

پس از پیگیری قضایی پرونده ؛ شهریور ماه قوه قضاییه مسئولیت چهار مؤسسه مسئول ، از جمله عنوان کالاهای وارداتی و همچنین دستگاه هایی مانند بنادر و سازمان دریایی ، بانک مرکزی ، گمرک ، وزارت اقتصاد ، سازمان استاندارد ملی ، وزارت خیابان ، وزارت حفاظت از محیط زیست ، اساس ستمگران را بر عهده دارد. از آنجا که یکی از دلایل اصلی این حادثه ، رسوب کالا در بنادر و بنادر برای مدت طولانی است. موضوعی که منجر به انتقاد رئیس جمهور نیز شد.

براساس آخرین آمار بیمه مرکزی ، بیمه اتومبیل در حوزه بیمه اتومبیل تاکنون پرداخت شده است و ۵ میلیارد تومانس پرداخت می شود. در حوزه بیمه خدمات آتش نشانی ، ۲ میلیارد تومانیان گزارش شده است ، روند ارزیابی انجام شده و ۵ میلیارد تومن و بقیه پرداخت می شود. در مجموع ۱.۵ میلیارد دلار آمریکا به شرکت بیمه اعلام شده است که همه آنها پرداخت می شود.

باید در نظر گرفت که فروشنده این دو گروه باید مورد توجه قرار گیرد. برخی از آنها یک بیمه نامه معتبر دارند که دارای ۱ میلیارد دلار و ۵ میلیارد دلار است که برای تعهد آنها پرداخت می شود و افراد تجاری نباید از این موضوع نگران شوند.

در مورد فعالان اقتصادی که بیمه آنها منقضی شده یا بیمه ای ندارد ، مسئولیت آنها به بنادر و سازمان دریایی به تعویق افتاد. این سازمان همچنین بیمه ای را خریداری کرده است که ۲ میلیارد تومانس تعهد دارد و پس از بیمه مرکزی ، ۲ میلیارد جبران خسارت صورت گرفته است که از این تعداد حدود ۲ میلیارد پرداخت برای پرداخت پرداخت باید در دسترس باشد.

ما با احمد رضا لاری زاده ، دبیر سندیکای بیمه گر ایران صحبت کردیم ، در مورد اینکه چرا از دست دادن فعالان اقتصادی در بندر رجائی تقریباً پنج ماه پرداخت نشده است و چه مدت طول می کشد.

اسناد خسارت هنوز تکمیل نشده است

لاری زاده در مورد آخرین وضعیت بندر شهید رجائی گفت و به قربانیان جبران خسارت پرداخت کرد: با توجه به بیمه نامه های حمل و نقل برای همه شرکت های بیمه ، باید گفت که حدود ۲.۵ میلیارد تومن است که قبلاً می توانند کاهش یا افزایش دهند زیرا خسارت و اسناد هنوز تکمیل نشده اند.

وی افزود: در مورد خسارت گمرکی ، ۵ ٪ از کالاها پاکسازی شده و بخش کوچکی باقی مانده است. “

کارگروه آتش نشانی سندیکا بیمه ایران اظهار داشت که اگر بیمه نامه منقضی شده باشد یا بیمه ای نداشته باشد ، منوط به یک شرکت بیمه محلی است که مربوط به سازمان بندر است: این بدان معنی نیست که شرکت های بیمه مسئول پرداخت شرکت بیمه نیستند.

ظروف بزرگ بیمه ای نداشتند.

مدیر آتش نشانی بیمه Alborz ، که بیمه کننده شهید رجای -هافن است ، خاطرنشان کرد: بیشتر ظروف هیچ بیمه ای ندارند که بیمه نامه های منقضی شده ، به استثنای بیمه نامه ، که توسط جمهوری و شرکت های تابعه صادر شده است ، مشمول بیمه محلی است. اگر کالایی به مدت دو ماه در ظرف باقی بماند و بیمه نامه آنها منقضی شود ، آنها مشمول بیمه محلی هستند.

لاری زاده همچنین در مورد میزان خسارت به بندر شهید رجائی گفت: خسارت باری متفاوت است و شرکت های مختلف خسارت متفاوتی دارند. البته من هنوز تعداد دقیقی ندارم ، اما فکر می کنم ۵ ٪ از خسارت باری پرداخت شده است ، اما هنوز خسارت بیمه محلی پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: دلیل عدم پرداخت بیمه نامه محلی این است که قرارداد ما با سازمان بنادر محدودیت بالایی دارد و محدود است. خسارت کل باید ارزیابی شود و سپس مشخص شود که آیا سقف ما باید برای آن پوشانده شود یا پرداخت شود.

توضیح زمان تکمیل پرونده بندر Raja’i امکان پذیر نیست

تیپ آتش نشانی آتش نشانی ایرانی ممکن نیست که در مورد زمان پرونده بندر رجا اظهار نظر کند ، و افزود که از یک طرف صاحبان کالاهایی که باید اسناد را پر کنند وجود دارند و از طرف دیگر مؤسسات ارائه شده برای شرکت ها و مستندات.

لاری زاده گفت: پس از اعلام مقصر در Raja’is Bandar -e -rashaei -که آیا مقصرین موظفند شرکت های بیمه را در اختیار شما قرار دهند و گناه خود را بپردازند ، گفت: طبق قانون ، علت این حادثه ناخواسته و تحت پوشش بیمه محلی بود.

مدیر آتش نشانی بیمه Alborz تأکید کرد: دادستان عمومی به شرکت بیمه مرکزی و شرکت بیمه اطمینان داد که این خسارت تحت پوشش بیمه گذاران مشترک و محلی کشور قرار دارد و این یک استثناء بیمه نیست و دلایلی که باعث این حادثه شده است تحت پوشش بیمه نامه است.

لاری زاده گفت: برای اینکه بتوانید توسط عاملان این حادثه خسارت وارد کنید ، مربوط به مرحله بعدی است. ما صاحبان کالاها را به عاملان این حادثه ارجاع نمی دهیم. عاملان این حادثه تا حدودی مشخص هستند ، به شرط انتشار این حکم.

مدیر صنعت بیمه گفت: “اینها در حال حاضر در نظر متخصص در حال حرکت هستند و در صورت صادر شدن رأی ، شرکت های بیمه می توانند عاملان حادثه ای را که پرداخت کرده اند بازپرداخت کنند.”

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا