خودرو

تارا هیبرید بهار سال آینده وارد بازار می‌شود/ ری‌را برقی رقیب جدی محصولات وارداتی


آنچه دیگران می خوانند:

مهدی رادمنش با بیان اینکه ایران خودرو در راستای رسالت خود برای توسعه خودروهای مورد نیاز جامعه، از خودروهای سواری گرفته تا تجاری، برنامه های گسترده ای را تهیه و اجرا کرده است، تصریح کرد: این طرح ها در فازها و دوره های مختلف اجرا می شود زمان. . در راستای سیاست وزارت حراست و تمرکز بر تسریع در برقی‌سازی محصولات تولیدی ایران خودرو، برنامه اصلی این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه، طراحی و توسعه خودروهای برقی و برقی شدن محصولات تولیدی

وی افزود: در این زمینه پروژه های متعددی تعریف شده است که مهمترین آنها تعریف محصولات هیبریدی و برقی است. طبق برنامه ریزی ها، محصول تارا به فناوری هیبریدی و الکتریکی برای کاهش مصرف سوخت مجهز می شود. این پروژه هم اکنون آغاز شده و مراحل اجرایی آن در حال انجام است.

معاون تحقیقات، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده، فاز اولیه این خودرو تا قبل از تابستان امسال به اتمام می رسد، گفت: تست تابستانی در تابستان امسال انجام می شود مرحله صنعتی شدن از پاییز آغاز خواهد شد. تا پایان سال فاز توسعه تارا هیبرید به پایان می رسد و در سه ماهه اول سال آینده این محصول پس از گذراندن مراحل تجاری سازی و ارتقای کیفی به مشتریان عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه همزمان پروژه تولید یک محصول تمام برقی در ایران خودرو نیز تعریف شد، خاطرنشان کرد: محصول جدید ایران خودرو که با نام رایرا به فروش می رسد، اولین خودروی کراس اوور تولید داخل محسوب می شود که مبتنی بر آن است. بر روی پلت فرم ایران خودرو، به صورت کاملا بومی سازی شده طراحی و توسعه یافته است. این محصول در دو مدل بنزینی و برقی عرضه می شود و در مقایسه با رقبای خود جایگاه خوبی خواهد داشت.

به گفته رادمنش، نسخه بنزینی ریرا اواخر بهار امسال وارد فاز تجاری سازی می شود و همزمان فاز برقی سازی این محصول نیز در حال انجام است. انتظار می‌رود تا پایان تابستان امسال اولین مدل‌های Rayra کاملاً الکتریکی شوند و فرآیند تست و اعتبارسنجی آغاز شود. در ادامه مرحله صنعتی شدن راه اندازی می شود و در نهایت این محصول در پایان سال جاری به مرحله توسعه نهایی می رسد و در سه ماهه اول سال آینده وارد فاز تجاری سازی و کیفی می شود.

وی با بیان اینکه ررا الکتریک از اواخر بهار سال آینده عرضه می شود، گفت: این محصول با فناوری های روز دنیا مطابقت دارد و برد پیش بینی شده با یک بار شارژ کامل ۴۲۰ کیلومتر است از طریق استفاده از یک موتور الکتریکی قدرتمند عملکرد بسیار بالاتری نسبت به خودروهای بنزینی دارد. شتاب و ناوبری ررا برقی در حد خودروهای برقی دنیاست و می تواند رقیبی جدی برای محصولات وارداتی باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا