فناوری

تاریخ‌سازی ایلان ماسک؛ کاشت اولین تراشه نورالینک در مغز انسان

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

مهر: ایلان ماسک، موسس شرکت Neuralink روز یکشنبه اعلام کرد که اولین تراشه در مغز یک بیمار کاشته شده و او هم اکنون در حال بهبودی است.

او در پلتفرم X نوشت: نتایج اولیه نشان می‌دهد که تشخیص «سنبله» نورون امیدوارکننده است. ماسک جزئیات بیشتری در مورد این آزمایش از جمله مشخصات اولین دریافت کننده تراشه یا فناوری مورد استفاده در این آزمایش ارائه نکرد.

این در حالی است که پیش از این این سیستم فقط بر روی حیوانات آزمایش می شد.

سنبله ها فعالیت نورون ها هستند که آنها را به عنوان سلول هایی تعریف می کنند که از سیگنال های الکتریکی و شیمیایی برای ارسال اطلاعات به مغز و بدن استفاده می کنند.

سال گذشته، سازمان غذا و داروی ایالات متحده به Neuralink اجازه داد تا اولین کارآزمایی بالینی انسانی را برای آزمایش ایمپلنت انجام دهد که نقطه عطفی در جاه طلبی های این استارت آپ برای کمک به بیماران برای غلبه بر بیماری های عصبی و فلج است.

Neuralink در سپتامبر اعلام کرد که مجوز استخدام افراد برای آزمایشات انسانی را دریافت کرده است. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که در این تحقیق از یک ربات برای کاشت رابط بین مغز و تراشه در قسمتی که حرکات را کنترل می کند، استفاده می شود. هدف این شرکت، توانمندسازی افراد برای کنترل کامپیوتر یا صفحه کلید با استفاده از افکارشان بود.

به گفته این شرکت، رشته های بسیار نازک ایمپلنت ها سیگنال هایی را به مغز افراد می فرستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا