فرهنگ و هنر

تاریخ قطعی واریز سود سهام عدالت در تیر ۱۴۰۳ مشخص شد؟


ایران تحلیلی –

مرحله اول عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت ها به حساب صاحبان سهام واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت در تاریخ ۳ اسفند ماه به نقل از سازمان بورس، در مرحله دوم، دارندگان سهام ۴۹۲ هزار تومان به مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومان به مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام ۱ میلیون تومان ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند، البته میزان سود دریافتی بستگی به میزان سود افراد داشت. سبد سهام

مرحله اول عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت ها به حساب صاحبان سهام واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت در تاریخ ۳ اسفند ماه به نقل از سازمان بورس، در مرحله دوم، دارندگان سهام ۴۹۲ هزار تومان به مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومان به مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام ۱ میلیون تومان ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند، البته میزان سود دریافتی بستگی به میزان سود افراد داشت. سبد سهام

سود عملکرد مالی مربوط به سال ۱۴۰۱ شرکتهای سهامی خاص تسویه نشده و ۲۸ فروردین ماه مجید عشقی، رئیس سازمان در این باره در رسانه ملی گفت: یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها تخلف کنند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. اکثر این شرکت ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند. ما همچنین توصیه کردیم که سود سهام باید پرداخت شود. امیدواریم پرداخت شود خرداد برای اینکه بتوان این سودها را جمع کرد و مابقی سود حقوق صاحبان سهام را پرداخت کرد، البته باید زمان دقیق آن توسط شورای عالی بورس تعیین شود.

پیش از این شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بود: صنایع سیمان دشستان، گروه مپنا و انرژی فجر خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مرحله اول و دوم سود سهام عدالت به حساب صمت واریز نکرده اند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سوئیچ پارس نیز وجوه فاز دوم خود را پرداخت نکرده اند.

سازمان بورس به واریز فاز سوم سهام عدالت از شرکت ها ادامه می دهد

اکنون با فرا رسیدن خرداد ماه پیگیر وضعیت نهایی مرحله سوم واریز سود سهام عدالت و تسویه آن هستیم. مهدی حاجیوند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام در این خصوص گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به مراجعه به مکان خاصی ندارند مرحله سوم سهام عدالت. در صورت دریافت از شرکت ها، همانند دوره های قبل به حساب اشخاص واریز می شود.

این مسئول در ادامه بیان کرد: نکته دیگر اینکه برخی از شرکت ها بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و همچنان پیگیری ها از سوی سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال انجام است. تبدیل شد.

سهامداران هوشمند باشید

در ادامه دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اظهار داشت: به طور کلی برای دریافت سود سهام عدالت، سهامداران به جایی نرسند و هیچ مدرکی به کسی ندهند و سهامداران باید به آنها مراجعه کنند. هوشمند به منظور دریافت سود سهام عدالت. روی هیچ لینکی کلیک نکنید.

وی افزود: همچنین سهامدارانی که واجد شرایط دریافت سود هستند نیازی به واریز وجه ندارند و به هیچ وجه با آنها تماس گرفته نمی شود و زمانی که سود فاز سوم و تسویه سهام عدالت مشخص شد مانند سال های گذشته سود سهام عدالت تعیین می شود. به شماره حساب بانکی افرادی که در سامانه سجام اعلام کرده اند واریز می شود. خواهد بود. در نهایت سهامداران اخبار مربوط به پرداخت سود سهام عدالت و سایر موارد مرتبط با این حوزه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از سپرده گذاری مرکزی، شرکت ها هنوز سود سهام عدالت را واریز نکرده اند.

وی همچنین پیشتر اظهار داشت: در صورت عدم واریز سود سهام عدالت توسط این شرکت ها، سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد قطعا اقدام مناسبی را انجام خواهد داد. تا این سود به سهامداران پرداخت شود.

زمان قطعی برای پرداخت سود سهام عدالت

مراجع با توجه به تخلف رسیدگی می کنند و پس از دریافت دفاعیه از ناشر و استماع توضیحات ناشران، جریمه تخلف را صادر می کنند.

ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با حیات گفت: تاکنون تاریخی برای واریز سود سهام عدالت تعیین نشده است و شورای عالی بورس اوراق بهادار را اعلام خواهد کرد. این زمان را پس از اتمام واریز سود سهام شرکت ها تعیین کنید.»



آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا