ترندهای روز

تازه‌ترین جزییات از پرونده مردی که با پابند الکترونیک آدم کشت/ سرگردانی قاتل فراری از دره‌های کن تا مرز ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

این جانباز که به گفته خودش به دلیل سابقه درگیری های مکرر توسط پلیس امنیت دستبند زده شده بود، پس از آخرین درگیری خونین چهار روز در دره های کن سرگردان بود و بعد از اینکه متوجه شد چه کسی او را با چاقو زده است، جان خود را از دست داد. او تصمیم گرفت برای همیشه ایران را به مقصد ترکیه ترک کند، اما در مرزهای غربی کشور شناسایی و دستگیر شد.

این مورد بامداد شنبه ۲۵ تیرماه در حالی رخ داد که مرگ مرد جوانی در غرب تهران توسط مردم به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که با اعلام این خبر، گروهی از ماموران در محل حاضر شدند. در محل و پس از مواجهه با جسد مردی که چاقو خورده بود به بازپرس قتل بازپرس دادسرای امور جنایی اطلاع دادند.

به این ترتیب محسن اختی بازپرس ویژه قتل شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی با دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به همراه کارشناس پزشکی قانونی و ماموران اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی به محل حادثه مراجعه کند. تیم تحقیق و بازپرس جنایی در محل حادثه جسد مرد جوانی را پیدا کردند که با دو ضربه چاقو کشته شده بود.

بررسی های اولیه نشان می داد مقتول که یکی از شروران غرب تهران بود در جریان درگیری با مرد دیگری با سابقه مورد اصابت چاقو قرار گرفته است. نتیجه تحقیقات پلیسی و مدارک به دست آمده حاکی از آن بود که مشاجره مقتول و متهم که مشتری یک قهوه خانه بودند، به دلیل درگیری آنها آغاز و منجر به درگیری فیزیکی شد.

به گفته شاهدان، متهم فراری با چاقو مقتول را کشته و پس از وارد شدن دو ضربه مهلک به گردن وی از محل درگیری متواری شده است. با تکمیل تحقیقات میدانی در محل جنایت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مأمور شدند تا ابتدا عامل جنایت را شناسایی و سپس با اقدامات اطلاعاتی و بررسی دوربین های مداربسته اطراف، وی را دستگیر کنند.

کارآگاهان در نخستین گام با استفاده از روش های نوین کشف جرم و اقدامات گسترده اطلاعاتی دریافتند متهم که با دستبند الکترونیکی آزاد است پس از ارتکاب جنایت مخفیانه به شهرستان خوی رفته و قصد خروج غیرقانونی از کشور را دارد. به زودی برای ترکیه

با کسب این اطلاعات، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی شهرستان خوی شدند و پس از جستجو و مراقبت های ظریف، در یک عملیات ضربتی، مرد تحت تعقیب را دستگیر کردند.

متهم در تحقیقات اولیه صراحتا به قتل اعتراف کرد و گفت: به دلیل شعار دادن و چشم به چشمی با هم درگیر شدیم و من او را با چاقو زدم.

این متهم ۲۰ ساله خود را کارگر بازیافت شهرداری معرفی کرد و گفت: مقتول را می شناختم اما با او دوستی نداشتم و ارتباطی با هم نداشتیم و حتی گاهی با هم دور می شدیم. دعوا می کردم و دعوا می کردم، سابقه دعوا و دزدی هم به این خاطر داشتم اردیبهشت امسال پلیس امنیت مرا دستگیر کرد به طوری که قبل از خروج از شهر مجبور شدم به پلیس اطلاع دهم.

این متهم درباره شب حادثه گفت: مشروب می خوردیم. یک پاتوق و تفریح ​​بود و من با سه تا از دوستانم در آن کافه بودیم، حالم خوب نبود و مقتول داشت شوخی می کرد و چپ و راست نگاه می کرد. بعد از آن با چوب به من زد و سپس یکی از دوستانم را زد. در جریان درگیری چاقو از دست مقتول افتاد. آن را گرفتم و دو ضربه به او زدم که یکی به گردنش خورد.

این متهم همچنین گفت: چهار شبانه روز در دره های کن سرگردان بودم و با معتادان غذا خوردم، آنجا بودم که متوجه شدم فردی که با چاقو زدم فوت کرده است. در آن مدت با یکی از دوستان و خانواده ام در ارتباط بودم و بعد از چند شب به دیدن دوستم در شهریار رفتم. چون ترسیده بودم تصمیم گرفتم هر طور شده ایران را ترک کنم. به همین دلیل به مرز ترکیه و روستایی در ارومیه رفتم. چند افغانی هم آنجا بودند. ۱۰۰ میلیون تومان دادم و قاچاقچی برای همه ما پاسپورت جعلی درست کرد. به شهری در ترکیه رفتیم که پلیس ما را دستگیر کرد. همه ما را دیپورت کردند و من به ایران برگشتم. به سراغ قاچاقچی رفتم و ماجرا را به او گفتم. قاچاقچی گفت چون تو با افغان ها بودی، پلیس ترکیه فکر می کرد تو هم افغانی. قرار شد دوباره اجازه بدهد بروم. در این مدت با خانواده ام در ارتباط بودم و آنها اصرار داشتند که خودم را معرفی کنم، در این بین ماموران آمدند و من را دستگیر کردند.

در پی این اظهارات، متهم با دستور بازپرس اختیاری شعبه اول بازپرسی دادسرای امور جنایی، در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد تا روشن شود. مورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا