محیط زیست

تازیانه گرما بر تن تابستان ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری افق میهن، آگوست گرم ترین ماه اروپا و تابستان ۲۰۲۴ گرم ترین تابستان جهان از زمان آغاز ثبت رکوردهای دما بوده است.

بنابراین بر اساس گزارش سازمان تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا، سه ماه گذشته گرم ترین ماه های جهان بوده است و به گفته این سازمان، میانگین دمای کره زمین در ماه های ژوئن تا مرداد در اروپا، ۰.۶۹ درجه بالاتر از میانگین دوره مرجع از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۰ بود.

این نتیجه از مجموعه داده های ماهواره ها، کشتی ها، هواپیماها و ایستگاه های هواشناسی در سراسر جهان به دست آمده است.

بر اساس داده های سرویس پایش تغییرات آب و هوا، اروپا گرم ترین تابستان خود را در سال جاری و میانگین دمای جهانی در این ماه را تجربه کرد. مرداد به ۱۶.۸۲ درجه سانتیگراد رسید.

“سامانتا بریگزمعاون سازمان خدمات تغییر اقلیم در گزارشی که دیروز (جمعه) منتشر کرد، گفت: کره زمین گرم ترین ماه های ژوئن و ژوئن سال ۲۰۲۴ را خواهد داشت. مردادگرم ترین روز و گرم ترین تابستان را در نیمکره شمالی تجربه کرده است.

به گزارش دویچه و او داردمعاون سازمان تغییر اقلیم همچنین اعلام کرده است: اگر کشورها به سرعت انتشار گازهای گلخانه ای منجر به گرمایش زمین را کاهش ندهند، گرمای شدیدتری رخ خواهد داد.

انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سوزاندن مواد فسیلی به عنوان یکی از عوامل اصلی تغییر اقلیم معرفی شده است.

پیش از این، بر اساس برآورد کارشناسان، بیش از ۴۷ هزار نفر در اروپا به دلیل دمای بالای سال ۲۰۲۳ جان خود را از دست داده اند و آمار مرگ و میر ناشی از گرما در تابستان سال جاری هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، اما پیش بینی ها از افزایش این میزان آمار خبر می دهد.

بیش از ۴۷ هزار مرگ در اثر گرمای شدید در اروپا

بر اساس یک مطالعه، سال گذشته بیش از ۴۷ هزار نفر در اروپا بر اثر گرما جان خود را از دست دادند که این دومین میزان مرگ و میر است. میر ناشی از گرما از آغاز چنین محاسباتی در سال ۲۰۱۵ است و این میزان در سوئیس ۳۴ مرگ در هر میلیون نفر بوده است.

این گروه تحقیقاتی بین بین المللی طبق یک مطالعه مدل‌سازی منتشر شده در مجله Nature Medicine، به نظر می‌رسد سازگاری با گرما رخ داده است. بدون معیارهای سازگاری، این مرگ و میر و میر ۸۰ درصد بیشتر می شود، بنابراین بدون اقدامات مناسب، دو برابر افراد بالای ۸۰ سال جان خود را از دست می دادند.

این اقدامات شامل بهبود مراقبت های بهداشتی، حفاظت اجتماعی و سبک زندگی، بهبود سلامت شغلی و فیزیکی، افزایش آگاهی از خطرات و ارتباطات موثرتر و استراتژی های هشدار اولیه است.

الیزا گالو“نتایج ما نشان می دهد که فرآیندهای سازگاری اجتماعی با دمای بالا در قرن حاضر وجود داشته است، جایی که آسیب پذیری گرما و بار مرگ و میر و میر به خصوص در تابستان های اخیر سالمندان کاهش یافته است

این تیم تحقیقاتی بیش از ۹۶ میلیون مرگ را تجزیه و تحلیل کردند که به داده های مرگ و میر معروف هستند میر توسط اداره آمار اروپا (یورواستات) جمع آوری شد، تا زمان مرگ معاینه شد و میر برای برآورد گرما در سال ۲۰۲۳ برای ۸۲۳ منطقه در ۳۵ کشور اروپایی.

بر اساس این برآوردها، سال گذشته ۴۷۶۹۰ مورد مرگ و میر ناشی از گرما در اروپا رخ داد که این تعداد تنها در سال ۲۰۲۲ بیشتر خواهد بود. با در نظر گرفتن جمعیت، کشورهایی که بالاترین میزان مرگ و میر و میر ناشی از گرما در جنوب اروپا، که شامل یونان (۳۹۳ مرگ در هر میلیون نفر)، بلغارستان (۲۲۹)، ایتالیا (۲۰۹) و اسپانیا (۱۷۵) می شود.

بر اساس این مطالعه، این میزان در سوئیس ۳۴ مرگ در هر میلیون نفر بود. به طور کلی پژوهشگران تعداد فوت و میر بر اساس آمار آژانس فدرال محیط زیست، ۲۹۴ نفر در سوئیس به گرما مبتلا هستند.پاوواین ارقام برای سوئیس بیشتر است.

بر اساس داده ها، در سوئیس نیز نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد جامعه تا حدودی با گرمای روزافزون سازگار شده است. پاووتعداد سالانه مرگ و میر مرگ و میر ناشی از گرما به موازات افزایش میانگین دمای تابستان در سوئیس بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۳ و میزان مرگ و میر و میر ناشی از گرما به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۳ کمتر از تابستان های گرم در ابتدای این سری زمانی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا