بانک و بیمه

تامین ارز برای واردات از ۱۰ میلیارد دلار گذشت| ۲.۵میلیارد دلاری برای کالاهای اساسی

به گزارش ایران تحلیل، اصغر بالسینی درباره وضعیت فعلی عرضه ارز در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران اظهار کرد: از ابتدا فروردین این ماه تا ۴ خرداد ماهانه ۱۰ میلیارد و ۱۸۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجارت و بازرگانی، واردات در برابر صادرات و خدمات اختصاص یافت.

سخنگوی مرکز مبادلات افزود: ۲ میلیارد و ۵۵۷ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۵ میلیارد و ۵۱۴ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و ۲۳۳ میلیون دلار برای خدمات و همچنین یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون دلار برای واردات و صادرات.
وی ادامه داد: ۲ میلیارد و ۱۶۴ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام، ۳۹۳ میلیون دلار برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و در مجموع ۲ میلیارد و ۵۵۷ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و … ارز ۲۸۵۰۰ تومانی با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای اساسی با قیمت ارزان تر پرداخت شد.

بالسینی تصریح کرد: تامین ارز برای صنایع حمل و نقل و خودرو ۸۳۵ میلیون دلار، صنعت تجهیزات برق و الکترونیک ۷۷۱ میلیون دلار، صنعت معدن ۴۳۸ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ۴۰۵ میلیون دلار و نساجی و پوشاک است. به ۳۰۲ میلیون دلار رسید. . همچنین این گروه های صنعتی تا پایان روز چهارم به ترتیب ۴۸۳، ۱۰۳، ۳۸۵، ۲۸۲ و ۱۷ میلیون دلار ارز توافقی و واردات در مقابل صادرات دریافت کردند. خرداد ماه را دریافت کردم

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، نرخ عرضه ارز در سامانه نیما را ۴۱ هزار تومان و در بخش «واردات در مقابل صادرات» با نرخ توافقی اعلام کرد و گفت: همچنین ۲ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار از ارز نیما و ۶۱۱ میلیون دلار ارز وارداتی در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص دارد.

بر اساس این گزارش امروز ۵ مورد وجود دارد خرداد در ماه ۱۴۰۳ دلار با نرخ ۴۴۰۰۰ و ۸۱۱ تومان، یورو با نرخ ۴۸۰۰۰ و ۶۲۶ تومان و درهم با نرخ ۱۲۰۰۰۲۰۱ تومان در صرافی مرکز مبادلات ایران مبادله می شد. همچنین در صرافی دلار با نرخ ۴۱۰۰۰۸۴۰ تومان، یورو با نرخ ۴۵۰۰۰۴۰۲ تومان و درهم با نرخ ۱۱۰۰۰۳۹۲ تومان مبادله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا