بانک و بیمه

تامین ارز نیازهای وارداتی کشور از ۱۳ میلیارد دلار گذشت

به گزارش ایران تحلیل، اصغر بالسینی درباره تامین ارز برای واردات کشور در سال جاری گفت: از ابتدا فروردین ماه تا پانزدهم خرداد در ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۱۳ میلیارد و ۲۸۴ میلیون دلار ارز از طریق بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات اختصاص یافت.

وی افزود: سه میلیارد و ۲۶۲ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، هفت میلیارد و ۴۳۲ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و ۲۸۵ میلیون دلار برای خدمات و دو میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار برای واردات و صادرات اختصاص یافت.

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران گفت: در روزهای اخیر میانگین موزون نرخ ارزها در سامانه سناریت (fxmarketrate) منتشر شده است که این نرخ‌ها نرخ‌های محاسبه‌شده و موزون هستند نه نرخ‌های معاملاتی.

بالسینی تصریح کرد: بر اساس این نرخ، میانگین موزون نرخ عرضه ارز به دلار ۳۷ هزار و ۱۶۶ تومان و یورو با میانگین موزون ۴۰ هزار و ۴۳۰ تومان، درهم ۱۰ هزار و ۱۲۰ تومان و یوان ۱۴ هزار و ۱۴ تومان محاسبه شده است. تومان.

وی خاطرنشان کرد: دو میلیارد و ۷۵۸ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و خوراک دام، ۵۰۴ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و در مجموع سه میلیارد و ۲۶۲ میلیون دلار برای واردات اساسی است. کالا و پول دارویی با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر به مبلغ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شد.

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران ادامه داد: تامین ارز «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۳۹ میلیون دلار، «صنعت تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۲۳۱ است. میلیون دلار، “مواد معدنی”. «صنایع» ۵۳۴ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» ۵۶۷ میلیون دلار و «نساجی و پوشاک» ۳۵۵ میلیون دلار است. گروه های صنعتی نیز تا پایان پانزدهمین روز ۵۶۷، ۱۲۰، ۴۳۸، ۴۰۷ و ۲۱ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند. خرداد این ماه دریافت کرد.

بالسینی اعلام کرد: سه میلیارد و ۷۰۶ میلیون دلار ارز نیمه ارزی و ۷۵۲ میلیون دلار ارز وارداتی به سایر صنایع اختصاص یافت.

بر اساس این گزارش، در تاریخ شانزدهم خرداد در ماه ۱۴۰۳ دلار در صرافی مرکز مبادلات ایران با نرخ ۴۵۰۰۰ و ۱۸۲ تومان، یورو با نرخ ۴۹۰۰۰۱۵۰ تومان و درهم با نرخ ۱۲۰۰۰۳۰۳ تومان مبادله می شد. همچنین در صرافی دلار با نرخ ۴۲۱۸۷ تومان، یورو با نرخ ۴۵۰۰۰۸۹۲ تومان و درهم با نرخ ۱۱۰۰۰۴۸۷ تومان مبادله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا