بانک و بیمه

تامین ارز واردات از ۲۷ میلیارد دلار گذشت

به گزارش افق میهن از ابتدا فروردین از ۲۶ تا ۲۶ مردادماه امسال ۲۷ میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات اختصاص یافت.

در این مدت ۶ میلیارد و ۱۵۱ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۱۴ میلیارد و ۶۳۹ میلیون دلار برای کالاهای تجاری، ۶۵۹ میلیون دلار برای خدمات و ۵ میلیارد و ۸۱۴ میلیون دلار برای واردات و صادرات اختصاص یافته است.

بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار، دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک میلیارد و ۳۰۱ میلیون دلار و در مجموع ۶ میلیارد و ۱۵۱ میلیون دلار کالاهای اساسی و دارو وارد کرد. ارز ۲۸۵۰۰ تومانی با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر پرداخت شد.

تامین ارز صنایع حمل و نقل و خودرو ۲ میلیارد و ۳۱ میلیون دلار، صنعت معدن یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولیدی یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون دلار، صنعت تجهیزات برق و الکترونیک یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار، نساجی و پوشاک ۷۵۴ میلیون دلار همچنین این گروه های صنعتی تا پایان بیست و ششمین روز یک میلیارد و ۲۹۱ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳ میلیون دلار، ۹۶۵، ۲۰۳ و ۴۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند. مرداد این ماه دریافت کرد.

علاوه بر این گروه ها، هفت میلیارد و ۳۶۸ میلیون دلار ارز نیمه ارزی و دو میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار ارز واردات و صادرات به سایر صنایع اختصاص یافت. در مجموع ۲۰ میلیارد و ۴۵۳ میلیون دلار ارز صنعتی از طریق سامانه نیما و ارز صادراتی در مقابل واردات تامین شد.

میانگین موزون نرخ ارز برای یک ماه منتهی به ۲۷ مرداد برای ماه، دلار ۴۰۰۰۰ و ۶۹۶ تومان، یورو ۴۴۰۰۰ ۷۴۹ تومان، درهم ۱۱۰۰۰ ۸۱ تومان، یوان ۵۰۰۰ ۶۸۰ تومان، روبل ۴۵۳ تومان و ۲۰۷۰ روبل ۱.۷۰۰ تومان محاسبه می شود.

همچنین در ۲۷ ام مرداد در ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس مرکز مبادلات ایران، دلار با نرخ ۴۹۰۰۰ تومان و ۶۱ تومان، یورو با نرخ ۵۳۰۰۰۹۴۸ تومان و درهم با نرخ ۱۳۰۰۰ و ۳۵۹ تومان و ۱۰۰ مبادله می شد. دینار عراقی ۳ هزار و ۶۷۱ تومان قرار گرفت همچنین در صرافی دلار با نرخ ۴۵ هزار و ۹۳ تومان، یورو با نرخ ۴۹ هزار و ۵۸۵ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۲۷۸ تومان مبادله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا