اخبار بورس

تامین مالی هزار میلیارد تومانی “پتایر” از طریق انتشار اوراق/بهره برداری از فاز اول کارخانه مهدی شهر سمنان؛ به زودی

مدیرعامل شرکت ایران تایر گفت:

مدیرعامل شرکت ایران تایر گفت: برای ادامه پروژه در فاز اول باید بومبوری را تا انتها تکمیل کنیم. مهر ما این ترکیب را اواخر این ماه راه اندازی و تولید خواهیم کرد.

هادی امیرشقاقی مدیرعامل شرکت ایران تایر در گفتگو با افق میهن گفت: مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت با حضور اکثریت سهامداران تشکیل و علاوه بر تصویب گزارش مالی شرکت تصمیمات ارزشمند و مهمی اتخاذ شد.

وی در خصوص افزایش سرمایه افزود: افزایش سرمایه از محل سود انباشته انجام می شود. با توجه به اینکه ۵۷۰ میلیارد تومان سود کردیم. بر اساس تصمیم جلسه ۷۰ میلیارد تومان تقسیم و مابقی به صورت انباشته به شرکت واگذار شد که سرمایه ای برای توسعه بیشتر کارخانه مهدی سمنان در نظر گرفته شد.

امیر شقاقی در خصوص مقاصد صادراتی شرکت ایران تایر نیز گفت: بازارهای صادراتی شرکت ایران تایر عمدتاً کشورهای منطقه از جمله افغانستان، پاکستان، آذربایجان و روسیه و همچنین عراق است؛ در حالی که ایران تایر در حال توسعه است. ما به این کشورها محموله صادر کردیم.

مدیرعامل شرکت پتایر در خصوص پروژه مهدی شهر گفت: با توجه به سابقه ۶۰ ساله ایران تایر، بخش بزرگی از ماشین آلات این شرکت در معرض فرسودگی قرار داشت. علیرغم برنامه های نوسازی اجرا شده، احساس می شد که ماشین آلات نیاز به نوسازی، به روز شدن فناوری، افزایش بهره وری و افزایش کارایی و کیفیت محصولات تولیدی دارند. علاوه بر این، سهم بازار ایران تایر باید به میزان قابل توجهی افزایش می یافت. باید جایگاه مناسب تری را در ترازنامه شرکت های بنیاد مصطفیحان به خود اختصاص دهد.

از این رو طرح توسعه ایران تایر در مهدی شهر سمنان در دستور کار این شرکت قرار گرفت. برای تامین مالی این پروژه اوراق چند هزار میلیارد تومانی منتشر شد. این اعتبار برای پروژه ایران تایر سمنان مصرف خواهد شد.

برای ادامه پروژه در فاز اول، تکمیل بومبوری را تا پایان در دستور کار داریم. مهر ما این ترکیب را اواخر این ماه راه اندازی و تولید خواهیم کرد.

در نظر داریم تا پایان سال عملیات نصب مکانیکی فاز اول پروژه را به اتمام برسانیم که ۷۰۰۰ تن محصول نهایی یعنی لاستیک را در اختیار ما قرار می دهد. در ماه های اول سال ۱۴۰۴ شاهد پرتاب کامل ۷۰۰۰ تن خواهیم بود. فازهای بعدی یعنی فاز ۲ و ۳ این کارخانه با تولید ۱۵ هزار تن محصول و در مجموع ۲۵ هزار تن کارخانه مهدی شهر در دستور کار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا