بانک و بیمه

تامین ۱۹.۹ میلیارد دلار برای واردات| سهم ۱۰ میلیارد دلاری کالاهای بازرگانی

بر اساس گزارش های بازار، طبق اعلام بانک مرکزی از ابتدا فروردین امسال تا ۳۱ تیرماه ۱۹ میلیارد و ۹۷۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات اختصاص یافته است.

بر این اساس ۴ میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۱۰ میلیارد و ۷۴۹ میلیون دلار برای کالاهای تجاری، ۳۸۰ میلیون دلار برای خدمات و ۴ میلیارد و ۷۵ میلیون دلار برای واردات در مقابل صادرات اختصاص یافت.

همچنین ۳ میلیارد و ۸۰۷ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام، ۹۶۴ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و در مجموع ۴ میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است. و نرخ ۲۸۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزانتر تعیین شد.

تامین ارز «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۴۰۷ میلیون دلار، «صنعت تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۵۷۴ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۹۲۱ میلیون دلار، «صنعت معدن» معادل ۷۸۴ دلار. میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۵۲۷ میلیون دلار. همچنین این گروه های صنعتی تا پایان ۳۱ تیرماه امسال ۹۹۰، ۱۷۴، ۷۶۸، ۷۵۳ و ۳۵ میلیون دلار ارز یا واردات توافقی برای صادرات دریافت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا