بانک و بیمه

تامین ۲۵.۵ میلیارد دلار ارز برای صنایع| صنعت خودرو با تخصیص ۴.۳ میلیارد دلار بالاترین ارز را دریافت

بر اساس گزارش بازار، بر اساس داده های بانک مرکزی، در دوره اول فروردین تا ۷ مهر در این ماه به ترتیب ۲۵ میلیارد و ۵۲۳ میلیون دلار ارز در اختیار صنایع قرار گرفت که «سایر صنایع» و سپس «حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق و الکترونیک و معدن» بیشتر از سایر صنایع ارز دریافت کردند.

همانطور که داده های این موسسه مالی و بانکی نشان می دهد؛ به «صنعت نساجی و پوشاک» ارز کمتری نسبت به سایر صنایع اختصاص یافت.

آمارهای بانک مرکزی حاکی از آن است که میزان واردات ارز نسبت به صادرات در بخش «سایر بخش‌ها» و پس از آن در بخش «حمل و نقل و خودرو، معدن و ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی» بیشتر بوده است.

این گزارش می افزاید: تامین ارز «صنعت حمل و نقل و خودرو» به ارزش ۲ میلیارد و ۵۶۷ میلیون دلار، «صنعت معدن» به ارزش یک میلیارد و ۹۱۳ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» به ارزش یک میلیارد و ۶۸۸ میلیون دلار «صنعت پلیمر» است. یک میلیارد و ۸۲۹ میلیون دلار، «صنعت و تجهیزات برق و الکترونیک» دو میلیارد و ۱۸۳ میلیون دلار، «نساجی و پوشاک» ۸۹۶ میلیون دلار است.

گزارش سازمان نظارت بر بازار ارز و ارز نشان می دهد؛ همچنین این صنایع تا پایان روز هفتم یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون، یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون، یک میلیارد و ۳۶۸ میلیون، ۶۲۰ میلیون، ۲۶۲ میلیون و ۵۰ میلیون دلار ارز یا واردات توافقی در مقابل صادرات دریافت کردند. مهر این ماه دریافت کرد.

همچنین «سایر صنایع» در این مدت معادل ۶ میلیارد و ۹۴۵ میلیون دلار ارز و یک میلیارد و ۹۴۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند.

بر اساس این گزارش، کل ارز توافقی برای صنعت خودرو ۴ میلیارد و ۳۵۷ میلیون دلار، برای معادن ۳ میلیارد و ۳۹۳ میلیون دلار، برای ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ۳ میلیارد و ۵۶ میلیون دلار و برای صنایع شیمیایی و پلیمری معادل است. ۲ میلیارد و ۴۴۹ میلیون دلار، تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی معادل ۲ میلیارد و ۴۴۵ میلیون دلار، نساجی و پوشاک معادل ۹۴۶ میلیون دلار و سایر صنایع معادل ۸ میلیارد و ۸۸۸ میلیون دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا