بانک و بیمه

تامین ۳میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع

به گزارش ایران تحلیل، علی طرزعلی درباره روند تامین ارز در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تا اول دی ماه اردیبهشت بانک مرکزی سه میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، خدمات، تجهیزات صنعتی و سایر اقلام ارزی اختصاص داد.

وی افزود: ۶۲۱ میلیون دلار برای کالاهای اساسی به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار برای نیاز صنعت و تجهیزات تولیدی به ارزش ۴۱ هزار تومان و ۵۳۹ میلیون دلار برای خدمات اختصاص یافت.

قائم مقام مرکز مبادلات طلا و ارز ایران تصریح کرد: ۵۴۸ میلیون دلار برای واردات کالاهای ضروری کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام، ۷۳ میلیون دلار برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و در مجموع ۶۲۱ دلار آمریکا. میلیون غذای اولیه و دارو پرداخت شد.

طرزعلی ادامه داد: تامین ارز «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل ۳۹۸ میلیون دلار، «صنعت تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۳۴ میلیون دلار، «صنعت معدن» معادل ۱۱۲ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولیدی» معادل ۸۸ میلیون دلار و “منسوجات و پوشاک” به ۱۵۵ میلیون دلار افزایش یافته است. این گروه های صنعتی نیز تا پایان به ترتیب ۱۶۵، ۲۶، ۱۲۶، ۹۱ و یک میلیون دلار ارز توافقی و واردات در مقابل صادرات هستند. فروردین این ماه دریافت کرد.

وی افزود: علاوه بر این گروه ها ۸۶۱ میلیون دلار ارز نیمه ارزی و ۱۳۰ میلیون دلار ارز به سایر صنایع اختصاص یافت.

معاون مرکز مبادلات طلا و ارز ایران گفت: طی ۱۸ نوبت حراج شمش طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران تاکنون ۲ هزار و ۴۶۱ کیلوگرم طلا به فروش رسیده است. البته ۱۹ مرحله حراج در روز دوم اردیبهشت در این ماه صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا