بانک و بیمه

تامین ۶.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای ماه تا ۱۹ شهریور در این ماه ۳۰ میلیارد و ۶۱۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در ازای صادرات و خدمات اختصاص یافت.

بر اساس این گزارش، در این مدت ۶ میلیارد و ۵۲۳ میلیون دلار به کالاهای اساسی و دارو، ۱۶ میلیارد و ۵۳۷ میلیون دلار به تجارت کالا، ۷۶۴ میلیون دلار به خدمات و ۶ میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار به واردات در مقابل صادرات اختصاص یافته است.

بانک مرکزی ۵ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی از جمله گندم، دانه های روغنی و خوراک دام و یک میلیارد و ۴۵۳ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، در مجموع ۶ میلیارد و ۵۲۳ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر اختصاص یافت.

تامین 6.5 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و دارو

این گزارش نشان می دهد که در این مدت ۱۶ میلیارد و ۵۳۷ میلیون دلار به تجارت کالا و ۶ میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار به واردات نسبت به صادرات و در مجموع ۲۳ میلیارد و ۳۲۵ میلیون دلار به صنعت اختصاص یافته است.

تامین ارز صنایع حمل و نقل و خودرو ۲ میلیارد و ۳۹۷ میلیون دلار، صنعت معدن یک میلیارد و ۷۶۶ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولیدی یک میلیارد و ۵۴۳ میلیون دلار، صنایع شیمیایی و پلیمری یک میلیارد و ۶۸۴ میلیون دلار، تجهیزات صنعتی و برقی و الکترونیکی ۲ میلیارد دلار و ۱۹ میلیون دلار، منسوجات و پوشاک ۸۵۱ میلیون دلار است. این گروه های صنعتی همچنین شامل یک میلیارد و ۶۶۹ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳۸۶ میلیون دلار، یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار، ۵۸۱ میلیون، ۲۴۰ میلیون دلار و ۴۷ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان ۱۹ روز است. شهریور این ماه دریافت کرد.

همچنین تا ۱۹ شهریور در این ماه سایر صنایع ۶ میلیارد و ۲۷۷ میلیون دلار ارز و یک میلیارد و ۶۱۶ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند.

تامین 6.5 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و دارو

میانگین موزون نرخ ارز برای یک ماه منتهی به ۲۸ اسفند شهریور برای ماه: دلار ۴۲,۰۰۰ ۳۲۰ تومان، یورو ۴۶,۰۰۰ ۹۱۳ تومان, درهم ۱۱,۰۰۰ ۵۲۳ تومان, یوان ۵,۰۰۰ ۹۷۱ تومان, روبل ۴۶۸ تومان, لیر ترکیه ۱۲۴۶ تومان.

بر اساس این گزارش روز دوشنبه ۲۸ شهریور در ماه ۱۴۰۳ دلار با نرخ ۴۹۰۰۰ و ۳۲۵ تومان، یورو با نرخ ۵۴۰۰۰ و ۶۷۸ تومان و درهم با نرخ ۱۳۰۰۰ و ۴۳۰ تومان در صرافی مرکز مبادلات ایران مبادله می شد. همچنین دلار در صرافی با نرخ ۴۵ هزار و ۷۱۳ تومان، یورو با نرخ ۵۰ هزار و ۶۷۴ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۴۴۷ تومان مبادله شد.

تامین 6.5 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و دارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا