فرهنگ و هنر

تایید مصوبه افزایش سرمایه از محل ارزیابی دارایی‌های زمین و ساختمان از سوی دیوان عدالت اداری

مدیرکل امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

محمد جوانمردی مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دیوان عدالت اداری مصوبه مربوط به ارزیابی دارایی ها برای افزایش سرمایه دارایی های موجود در گروه زمین و ساختمان را تصویب کرد.


ایران تحلیلی –

محمد جوانمردی در گفت و گو با سنا گفت: در پی شکایت در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه مصوبه اصلاحی هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر «افزایش سرمایه از محل ارزیابی زمین». و دارایی های ساختمانی» مغایر با قوانین و مقررات است که موضوع در هیأت تخصصی اداری و امور عمومی آن دادگاه مورد بررسی قرار گرفت و لزوم مالکیت رسمی دارایی ها برای افزایش سرمایه به تأیید مرجع مذکور رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه اشخاص حقوقی مجاز به افزایش سرمایه از محل افزایش قیمت ناشی از تجدید ارزیابی دارایی ها هستند و افزایش قیمت مذکور در قالب سهام پاداش در اختیار سهامداران قرار می گیرد، هیئت مدیره این شرکت سازمان اقدامات لازم را انجام می دهد و اقدامات لازم را انجام می دهد. به منظور حفظ حقوق و منافع سرمایه گذاران در بازار اوراق بهادار، دستورالعمل های مربوطه را به عنوان اختیارات و وظایف ماده (۷) «قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران» تهیه و تدوین کرده و مقرر داشته است که صرفا ارزش زمین و ساختمانهای قابل واگذاری به سرمایه در صورتی قابل قبول است که تحت مالکیت قطعی شرکت متقاضی باشد.

جوانمردی در پایان تصریح کرد: بر این اساس هیأت تخصصی اداری و امور عمومی دیوان عدالت اداری با رد ادعای شاکی مبنی بر مغایرت مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار با قوانین و مقررات مربوطه، اقدام کرد. شکایت را باطل نمی کند.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا