ورزشی

تا دیروز به قلعه‌نویی ناسزا می‌گفتند، الان چطور اسطوره شد؟/ عده‌ای تن‌شان می‌خارد

خداداد عزیزی درباره موضوعات مختلفی از جمله حواشی اخیر در یکی از سکوها، وضعیت تیم ملی، لیگ برتر و … صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

چرا در فوتبال ایران اثری از خداداد نیست؟

اینجوری راحت ترم

فکر می‌کنید باشگاه‌ها برای مربیگری سراغ شما نمی‌آیند یا خودتان مربیگری را دوست ندارید؟

شاید هر دو مورد باشد، اما من با شرایطی که الان دارم راحت تر هستم.

یعنی شرکت در برنامه های پلتفرمی و تلویزیونی درآمد بیشتری نسبت به حضور در فوتبال دارد؟

الان کار سخت است. متأسفانه همه چیز با روابط و قوانین پیش می رود. من خیلی دوست ندارم درگیر چنین مواردی شوم که به من کار با رابطه می دهند. به همین دلیل، من از کار بر روی برنامه های پلت فرم بیشتر از مربیگری راضی هستم. مربیگری در ایران تبدیل به یک رابطه شده است. یک نفر به ۵ تیم می گوید که چه کسی کار کند. او دستور می دهد که چه کسی باید سرمربی باشد. تیم های صنعتی هم شرایط خاص خود را دارند. من در این فوتبال چیزی نمی بینم که من را بسوزاند.

منظورت از اون یک نفر کیه؟

بالاخره اینها مردم هستند. متأسفانه فوتبال ما بر خلاف دوستانی که می خواهند تمیز جلوه دهند، فاسد شده است.

با استقلال مشکل داری؟

چرا باید با استقلال مشکل داشته باشم؟

چون از دیشب در صفحات مجازی هجمه های زیادی به شما شده که به اسطوره های استقلال مثل امیر قلانوی و فرهاد مجیدی توهین کرده اید.

من هیچ وقت به استقلال بی احترامی نکردم.

به نظر می رسد در یکی از تریبون ها وقتی هاشم بیگ زاده امیر قلانوی را «امیرخان» و فرهاد مجیدی را «آقا» خطاب می کند، شما با کنایه پاسخ داده اید. در مورد این دو نفر موضعی دارید؟

چرا باید با استقلال و مردم مشکل داشته باشم؟ بعضی ها بدنشان را می خراشند و برایم مهم نیست چه می نویسند و چه می گویند. فیلم این برنامه موجود است. برخی بیکارند. من اصلا نگفتم چرا از کلمه خان یا آقا استفاده کردی. من فقط یه سوال پرسیدم چی گفتی؟!

پس چرا در صفحات مجازی مورد حمله قرار گرفته اید؟

مهم نیست. تا دیروز یکسری از هواداران استقلال به آقای قلعه نویی فحاشی می کردند، حالا چطور اسطوره شد؟ تا همین اواخر در ورزشگاه به او فحاشی می کردند، ناگهان به من حمله کردند، چرا بی احترامی کردم؟ حرف من واضح است و بی احترامی نکرده ام. فقط پرسیدم “چی” نگفتم چرا گفتی خان یا آقا! برخی از افراد دوست دارند سر و صدا کنند.

برخی معتقدند چون دوستان پرسپولیسی زیادی دارید هر از چند گاهی به استقلالی ها واکنش منفی نشان می دهید.

من نه پرسپولیسی هستم و نه استقلالی. داشتن دوستان پرسپولیسی ربطی به توهین به استقلال ندارد. برای من مهم نیست کدام تیم برنده می شود. در سال ۸۰ یا ۸۱ که از امارات به ایران برگشتم با استقلال و پرسپولیس مذاکره کردم اما از نظر مالی به توافق نرسیدیم. من هیچ وقت بی احترامی نکردم و حتی قلانوی را به دلیل سنش آقای قلانوی خطاب می کنم. اگر کسی از من کوچکتر است او را به نام کوچکتر و اگر بزرگتر است او را آقا صدا می کنم. من همیشه به یک فوتبالیست و مربی احترام گذاشته ام و هرگز به او بی احترامی نکرده ام. حتی وقتی از قلانوی مشکل فنی پیدا کردم گفتم آقا یا خان و بی احترامی نکردم.

بعد از جدایی از تیم ملی به یکی از منتقدان جدی قلعه نویی تبدیل شدی، به خاطر اختلاف است یا بحث ها صرفا فنی است؟

من همیشه انتقادی بوده ام. آیا از کارلوس کی روش، اسکوچیچ و … انتقاد نکردم؟ دوستان می خواهند دوست داشته باشند یا نه، اما من نظرم را می گویم. من سه ماه با تیم ملی کار کردم و در عین حال در برخی مسائل نظراتم منفی بود. وقتی دیدم حرف هایم تاثیری ندارد، علاوه بر یکسری مسائل، تصمیم گرفتم بیرون بیایم. باید در تیم ملی مثبت صحبت کنید. اگر قرار بود همه چیز مثبت باشد، تیم ملی قهرمان آسیا می شد. شما باید ایرادات را بگویید، نه اینکه همیشه مثبت صحبت کنید!

هفته اول لیگ برتر را چطور دیدی؟

در هفته های اول چیزی مشخص نمی شود اما طبق آخرین صحبتی که قبل از شروع بازی های لیگ با جواد نکونام داشتم، شرایط را خوب دیدم. به نظر من استقلال با بازیکنان خارجی که جذب کرده تبدیل به تیم خطرناکی می شود. آفتاب گرفتن از خانه یعنی استقلال تیم خوبی دارد. بعد از اردوی ترکیه با نکونام صحبت کردم و او از تیمی که نسبت به پارسال که بازیکنی برایش نگرفتند بسته بود راضی بود. او سال گذشته با علی خاطره مدیرعامل وقت استقلال اختلاف داشت اما امسال شرایط برای او بهتر شده و فکر می کنم استقلال شانس بالایی برای قهرمانی دارد. البته استقلال همیشه مدعی بوده و جواد نکونام هم کارش را بلد است.

پرسپولیس و سپاهان را چطور دیدی؟

بازی سپاهان مقابل شباب الاهلی امارات در مرحله پلی آف لیگ برتر آسیا را دیدم. نمی دانم روز سپاهان نبود یا زمین شکست اما چیز خاصی نشان ندادند که بگویند مدعی قهرمانی هستند. پرسپولیس بازیکنان تاثیرگذاری مانند علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی را از دست داد و به سختی می توان جایگزینی برای بیرانوند پیدا کرد. کار پرسپولیس سخت است اما نمی توان در هفته های اول نظر قطعی داد. با این حال استقلال شانس بیشتری برای قهرمانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا