اخبار اقتصاد ایران

تبدیل اجباری پژو ۲۰۷ و تارا دستی توسط ایران خودرو | مشتریان باید 150 میلیون تومان بیشتر واریز کنند

اقدام ایران خودرو مبنی بر الزام مشتریان به تعویض خودرو در حالی انجام می شود که بر اساس قانون باید به قرارداد خود با مشتری پایبند بوده و هیچ عذری برای عدم تحویل خودرو نداشته باشند.

ایران تحلیل به نقل از تسنیم، عباس علی آبادی وزیر صمت پیش از این اعلام کرده بود که خودروسازان مطلقا حق ندارند خریداران را به خرید محصولات خود بر اساس قانون وادار کنند و باید طبق قرارداد عمل کنند. .

اما شرکت‌های خودروسازی به‌ویژه ایران خودرو این مشکل را نادیده می‌گیرند و مشتریان را مجبور به خرید خودروهای بهبودیافته با پرداخت قیمت بالاتر و در غیر این صورت پول خود را پس می‌دهند.

این نوع اقدامات از سوی ایران خودرو مبنی بر الزام مشتریان به تعویض خودرو در حالی انجام می شود که طبق قانون باید نسبت به قرارداد خود با مشتری متعهد باشند و هیچ عذری برای عدم تحویل خودرو نداشته باشند، اما متأسفانه این عذر را انجام می دهد. ۸۵ استاندارد توجیه دارد مشتری در شرایطی است: یا باید ماشین نو بخرد یا ماشین نمی گیرد.

البته وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان به من گفته اند که به مشتریان خود توصیه می کنند به جای خودروی دیگری یک خودرو بخرند، حالا مشتری می تواند توصیه را رد کند. که ماه هاست منتظر خودروی ثبت نامی خود در سامانه یکپارچه است، ناگهان با تماسی از سوی شرکت مواجه می شود که محصول ثبت نامی شما تغییر کرده است و می توانید این خودروی جدید را خریداری کنید.

این در حالی است که مشتری در زمان انعقاد قرارداد بر اساس سبد درآمدی خودرو خریداری می کند و خودروساز نباید با تغییر چند گزینه، مشتری را مجبور به خرید خودروی جدید کند.

در حال حاضر مشتریان پژو ۲۰۷ گیربکس دستی نمی توانند خودروهای خود را تحویل دهند و ایران خودرو می گوید پژو ۲۰۷ جدید بخرد. در این صورت خریدار باید ۱۵۰ میلیون تومان بیشتر به شرکت پرداخت می کرد.

علاوه بر این، تغییر اجباری از تارا دستی ساده به تارا نسخه ۱ پلاس نیز باعث نارضایتی مردم شده و تاکنون هیچ مسئولی از جمله سازمان پشتیبانی به این موضوع پاسخی نداده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا