اخبار اقتصاد ایران

تبدیل منطقه آزاد انزلی به مركز تأمین كالاهای اساسی كشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: فعال سازی کریدور شمال – جنوب مستلزم سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی با حمایت دولت های ایران و روسیه است و در این راستا از حمایت رایزنی تجاری روسیه استقبال می کنیم. فدراسیون نقش بیشتری در مرکز همکاری های ایران و روسیه ایفا کند.

افق میهن به منظور ایفای نقش محوری اولین منطقه آزاد شمال کشور در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ویژه روسیه فدراسیون، نشست عملیاتی مشترک و اجرای تفاهم نامه های منعقده بین این سازمان و نهادهای روسی با حضور رایزن بازرگانی روسیه در ایران، سرکنسول این کشور در رشت و مدیر عامل سازمان غیرانتفاعی خودمختار مرکز همکاری اقتصادی و حقوقی روسیه و ایران.

سیاهکارزاده در دیدار با مدیران مرکز و رایزن بازرگانی روسیه؛ وی گسترش روابط منطقه متبوع خود با شرکت های بخش خصوصی و نهادهای دولتی را مهمترین برنامه این سازمان در راستای ایفای نقش محوری در توسعه روابط دو کشور و با ارائه تحلیلی عنوان کرد. وی از مزایا و معافیت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران و منطقه متبوع خود، جایگاه و جایگاه منطقه آزاد انزلی را در معادلات اقتصاد بین المللی کشورمان نسبت به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و روسیه معرفی کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به تغییرات و تحولات زیرساختی به ویژه اتصال به خط ریلی سراسری ایران، تصریح کرد: فعال شدن کریدور شمال – جنوب. نیازمند سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی با حمایت دولت های ایران و روسیه است و در این راه از رایزنی تجاری فدراسیون روسیه برای ایفای نقش بیشتر در مرکز همکاری های ایران و روسیه استقبال می کنیم.

آندری بلینیکوف، مشاور بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران، یوگنی چیژوف، مدیر عامل مرکز مذکور، به همراه آندرس الکساندرویچ آلنیکن، سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت؛ وی آمادگی خود را برای توسعه تجارت دو کشور از طریق منطقه آزاد انزلی اعلام کرد و دستور ویژه توسعه را در راستای گسترش همکاری ها بر اساس کریدور شمال – جنوب تصریح کرد. رویداد بین المللی BRICS که با حضور مناطق ویژه اقتصادی روسیه و سایر کشورها برگزار می شود. دعوت می کنیم

مدیران روسی با ابراز خوشحالی از امکانات گردشگری منطقه آزاد انزلی که به موازات زیرساخت‌های حمل‌ونقل منطقه توسعه یافته است، ابراز خوشحالی کردند. آنها از آمادگی سرمایه گذاران روسی برای سرمایه گذاری در این منطقه خبر دادند تا اولین منطقه آزاد شمال کشور به قطب واردات غلات روسی به ایران تبدیل شود.
بنابراین گزارش تفاهم نامه همکاری مرکز همکاری های اقتصادی و حقوقی روسیه و ایران و سازمان منطقه آزاد انزلی مشتمل بر ۱۰ ماده و ۳۰ بند به مدت پنج سال به امضای محمد سجاد سیاهکارزاده رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان و اوگای ویکتوروویچ چیزوف، مدیر عامل سازمان غیرانتفاعی خودمختار. مرکز همکاری های اقتصادی و حقوقی روسیه و ایران؛ رسید

ایجاد مشارکت و توسعه همکاری های بلند مدت، مؤثر و سودمند برای طرفین در چارچوب قوانین دو کشور. کمک به ترویج و اجرای پروژه های اجتماعی تجربی یا موجود، پروژه های فنی- مهندسی در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط. ارائه اطلاعات تحلیلی – آماری و بهبود فضای اجتماعی و کسب و کار. برگزاری همایش های اجتماعی و علمی؛ تعریف پروژه های مشترک جدید همکاری؛ تشكيل كميسيون ها، كميته ها و كارگروه هاي همكاري مشترك و تهيه برنامه اقدامات براي توسعه همكاري هاي طرفين از مهم ترين محورهاي تفاهم نامه مذكور است.

لازم به ذکر است بازدید از زیرساخت های بندری، حمل و نقل ریلی و امکانات گردشگری منطقه آزاد انزلی از دیگر بخش های برنامه بازدید و تفاهم نامه هیئت اقتصادی و بازرگانی فدراسیون روسیه برای این امر بود. منطقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا