محیط زیست

تبریز آلوده‌ترین شهر کشور است/ شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، اگر نگاهی به گذشته و امروز بیندازید – پنجشنبه بیست و چهارم اسفند_ بین‌داز، میزان و شدت آلودگی هوا را که بر آسمان شهرهای مختلف سرایت کرده است را می‌توان حس کرد، به همین دلیل خبرگزاری ایران تحلیل شاخص کیفیت هوای شهرهای مختلف را مقایسه کرده است، بنابراین بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای محیط‌زیست سازمان حفاظت، امروز شاخص کیفیت هوای هیچ یک از شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوای کلانشهر تبریز امروز با شاخص ۱۵۸ در وضعیت ناسالم برای عموم مردم (قرمز) قرار دارد در حالی که روز گذشته شهرهای تبریز و اصفهان در شرایط ناسالم (قرمز) ثبت شدند.

شایان ذکر است امروز ایستگاه های کلانشهرهای کرج با شاخص ۱۲۱ و اراک با شاخص ۱۱۴ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار دارند به طوری که روز گذشته ۲۳ اسفند ماه شهرهای کرج، تهران، زنجان بود. شیراز، قزوین، قم و همدان در وضعیت ناسالم (نارنجی) برای گروه های حساس قرار داشتند.

به این ترتیب دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز در شهرهای ارومیه با شاخص ۸۰، اصفهان با شاخص ۶۸، بوشهر با شاخص ۵۵، تهران با شاخص ۷۹، بجنورد با شاخص ۵۹، اهواز با شاخص شاخص ۸۳، زنجان با شاخص ۹۴، سمنان با شاخص ۵۴، زاهدان با شاخص ۶۱، شیراز با شاخص ۵۷، قم با شاخص ۹۸، قزوین با شاخص ۸۹، همدان با شاخص از ۷۹ و یزد با شاخص ۶۰ در هوای سالم (زرد) قرار دارند.

لازم به یادآوری است دیروز بیست و دوم اسفند ایستگاه های کلانشهرهای ارومیه، شهرکرد، بجنورد، اهواز، زاهدان، سنندج، کرمان، کرمانشاه، رشت، اراک و یزد وضعیت جوی سالم (زرد) ثبت شد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوای امروز در شهرهای شهرکرد با شاخص ۴۲، بیرجند با شاخص ۳۷، مشهد با شاخص ۴۶، سنندج با شاخص ۳۸، کرمان با شاخص ۳۷، کرمانشاه با شاخص شاخص ۳۳، یاسوج با شاخص ۴۰ و رشت با شاخص ۴۰. وضعیت پاک (سبز) است اما دیروز شهرهای بوشهر، بیرجند، مشهد، سمنان و یاسوج در پاک (سبز) پاک (سبز) بودند. ) وضعیت.

لازم است بدانید وضعیت کیفی هوای امروز در کلانشهرهای اردبیل، ایلام، گرگان، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، این در حالی است که روز گذشته شهرهای اردبیل، ایلام، گرگان، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت شده بودند. بدون داده

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از کلانشهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای) و بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند، اما یک شهر ناسالم (قرمز)، دو کلان شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۴ شهر سالم (زرد)، هشت شهر پاک (سبز) و شش شهر بدون داده ثبت شده است، به طوری که دیروز دو شهر ناسالم (قرمز)، هفت شهر ناسالم ( نارنجی)، ۱۱ شهر سالم (زرد)، پنج کلانشهر پاک (سبز) و شش شهر بدون داده وارد شدند.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا