بانک و بیمه

تبلیغات بی هدف سود کوثر را ۷۵ درصد کاهش داد!

بازار؛ گروه تبادل: درآمد بیمه کوثر روند نزولی را آغاز کرده است. در سه ماهه اول سال جاری به ازای هر سهم ۹ تومان سود حاصل شد در حالی که در سه ماهه پایانی سال ۴۴ تومان به ازای هر سهم سود حاصل شد.

در دو سال گذشته بیش از ۱۳۶ میلیارد تومان صرف تبلیغات و هدیه شده است. در واقع شرکت بیمه کوثر ماهانه حدود ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و روزانه تقریباً ۲۲۰ میلیون تومان برای تبلیغات و هدایا پرداخت می کرد.

اگرچه سود خالص شرکت مذکور در سه ماهه اول سال جاری ۵۵ درصد و سود عملیاتی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد کاهش یافته است، اما هزینه های تبلیغاتی آن در مدت مذکور افزایش یافته است.

علاوه بر موارد فوق، طی سال های اخیر مقامات قضایی برای اجرای احکام دادگاه ها مبلغ ۳۵ میلیارد تومان از حساب های شرکت بیمه کوثر برداشت کرده اند که البته این شرکت نسبت به این برداشت ها اعتراض داشته و هنوز وجه آن مسترد نشده است.

شرکت بیمه کوثر در ۹ ماه گذشته بازدهی منفی حدود ۱۵ درصدی را به ثبت رسانده است، در حالی که به نظر می رسد نماد کوثر در چند سال گذشته بازدهی بسیار ضعیف تری نسبت به سایر نمادهای بیمه ای از نظر بازدهی داشته است و این نیز باید باشد. یک روند صعودی وجود داشت، اما هنوز وجود نداشت.است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا