ترندهای روز

تب دنگی چیست و چه علایمی دارد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: گروه های حساس بیشتر در معرض خطر ابتلا به تب دنگی هستند. شهنام آرشی افزود: احتمال ابتلا به تب دنگی در افرادی که به مناطق آلوده سفر کرده اند بیشتر است، علائمی مانند تب و خونریزی از لثه و درد استخوان در این افراد مهم است.

وی ادامه داد: هر فردی ممکن است به دلیل نیش پشه آلوده به این بیماری مبتلا شود، اما افرادی که در گروه های حساس قرار دارند از جمله بیماران با بیماری های زمینه ای و سیستم ایمنی ضعیف و بیماران قلبی حساسیت بیشتری دارند و باید مراقبت های بیشتری از آنها شود. ” به گزارش «مهرآرشی» گفت: اولین بار ابتلا به این بیماری خفیف‌تر است، اما در موارد عفونت مجدد، بیماری کشنده‌تری ایجاد می‌کند که جان انسان را تهدید می‌کند. در افراد مبتلا ۱ درصد است البته در صورت ابتلا، سرعت درمان و مراقبت از بیمار از پیشرفت بیماری جلوگیری می کند.»

آرشی به افرادی که به مناطق آلوده به تب دنگی سفر می کنند، توصیه کرد: از مواد دافع پشه و اسپری های دارویی استفاده کنند و هنگام طلوع و غروب آفتاب که گزش پشه زیاد است از حضور در مکان های آلوده خودداری کنند و در معرض هوای آزاد قرار بگیرند. نگذارید.» وی ادامه داد: این پشه در مکان های مرطوب به ویژه در ظروف آب تخم ریزی و تولیدمثل می کند و مردم نیز باید سعی کنند محیط خود را از مکان هایی که پشه های آئدس در آنجا پرورش می دهند پاک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا